Kiedy 2 lata temu szukałem nowego samochodu planowałem kupić coś z segmentu D ponieważ jeżdziłem wtedy Toyotą Avensis. Nie interesowałem się w ogóle segmentem C. Zupełnie przez przypadek trafiłem
na moją Astrę ,przejechałem się i moje serce skradł nie tyle wygląd zewnętrzny ale naprawdę piękne, dobrze wykończone wnętrze i zajebisty silnik ! Mam bardzo rzadką na rynku wersję Innovation. Samochód bardzo dobrze wyposażony i bardzo ładnie wykończony. Brakuje jedynie foteli AGR. Co ważne auto ma 4 lata, 90 tys km i po wnętrzu nie widać śladów użytkowania. Dbam ale też bez przesady wiec trwałość materiałów oceniam wysoko. Bardzo bogate wyposażenie sprawia że komfortowo użytkuje się samochód na codzień mimo że to klasa C: podgrzewane siedzenia i podgrzewana kierownica w naszym klimacie to bajka ! czujniki deszczu, zmierzchu, rozpoznawanie znaków drogowych, system antykolizyjny, klimatyzacja dwustrefowa, pół skóra , miękkie wykończenia wnętrza i wiele wiele innych. Szukałem auta które będzie rodzinne, niedrogie w utrzymaniu a jednocześnie dostarczy frajdy z jazdy i muszę przyznać że astra Spost Tourer z silnikiem 150 KM sprostała moim oczekiwaniom w 100%. Dla mnie samochód to coś więcej niż urządzenie do przemieszczania się z punktu A do B. Uważam że skoro kupno czy zmiana samochodu w naszych realiach wymaga od nas nierzadko kilku lat oszczędzania to samochód powinien sprawiać też frajdę właścicielowi podczas użytkowania. W moich odczuciach po przejechaniu 40 tys km w 2 lata uważam że to świetne auto oczywiście jak na segment C.
Wrażenia
5,0
Silnik
uważam ten silnik za rewelacyjny , bardzo ładnie brzmi jak na tak małą pojemność, nie to co japońskie szlifierki , bardzo dobra relacja osiągów do spalania, bardzo cichy nie słychać go nawet przy dużych prędkościach , póki co bezawaryjny a 90 tys km za mną..
4,0
Skrzynia biegów
manual, bez zarzutów jeśli chodzi o pracę, jest to skrzynia M22 dedykowana do aut s systemem start&stop. Działa płynnie, bez kangurków jak to bywa ponoć w M32. Daje 4 * ponieważ jak w 90% fabrycznie zamontowany wadliwy wysprzęglik który musiałem wymienić.Na szczescie tani w zakupie. Po wymianie 50 tys km bez zadnych problemów. 6-ty bieg robi robote na autostradach dzieki niemu nie słychac silnika nawet przy 150 km/h
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, w zakrętach jak przyklejony. jedyne do czego mógłbym się przyczepić to zachowanie przy bardzo dużych predkosciach, powyżej 160 km przy szarpnięciu kierownicą zachowuje sie dość nerwowo ale przy tej masie w aucie klasy kompakt chyba nie mam prawa oczekiwać zachowania auta jak z F1
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
super, mam czujniki parkowania tył i przód. nie ma sie do czego przyczepić ani sie o czym rozpisywać.
5,0
Ergonomia
tutaj to rewelacja, wszystko pod ręką, na swoim miejscu, bardzo wiecej niż się można spodziewa i oczekiwać po aucie klasy kompakt. wszystko bardzo ładnie podswietlone w nocy, nie bije po oczach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzeje i chłodzi jak należy. Reakcja na nastawy baaardzo szybka. czego chcieć więcej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Baaaardzo dużo miejsca, zarówno z przodu jak i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
to kompakt wiec nie mozna oczekiwać wygłuszenia jak dla S klasy. przy wyższych predkościach powyżej 150 szum opon. silnika nie słychać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
zawsze może być taniej:) ale tak szczerze to myslę ze takie 4+
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana wysprzęglika , nie wiem czy to powazna usterka ponieważ zamknąłem się w koszcie 800 zł z robocizną
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 150KM 110kW
[l/100km]