Zawieszenie
: Auto bardzo dobrze się prowadzi, nie pływa po drodze przy większych prędkościach.
4,0
Całokształt
Jeżdżę tym samochodem ponad dwa lata. Dobrze się prowadzi, nie jest czuły na podmuchy bocznego wiatru, co jest istotne przy autostradowej jeździe. Ma dobry zestaw bluetooth, rozmówcy dobrze mnie słyszą nawet przy większej prędkości. Nowoczesne radio z obsługą Android Auto. Skrzynia pracuje dobrze, płynnie. Silnik potrafi czasem zastukać - coś w rodzaju spalania stukowego. Podobno to cecha wszystkich małolitrażowych doładowanych jednostek. Ogólnie dobry stosunek cena / jakość.
Wrażenia
3,0
Silnik
Nie lubię tego stukania przy gwałtownym przyśpieszeniu z 2000 obrotów. Automatyczna skrzynia nie zawsze robi kickdown i silnik wydaje odgłos taki jak przy stukowym spalaniu. Razem z tym odgłosem pojawia się spadek mocy i takie "dławienie" się silnika. Przy jeździe umiarkowanej takie efekty nie występują. Silnik ma delikatne falowanie obrotów na biegu jałowym.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemów. Zalecana jest wymiana oleju co 60 000 km, ponieważ filtr w skrzyni biegów jest niewymienny.
4,0
Układ jezdny
Po 60 tysiącach miałem wymianę maglownicy (na szczęście na gwarancji). Były luzy.
5,0
Karoseria
Wszystko OK.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic nie brakuje. Kamera cofania przydaję się przy cofaniu "z za samochodu"
5,0
Ergonomia
Wszystko OK.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra jest funkcja automatycznego odszraniania i odparowywania. Samochód bardzo szybko się nagrzewa w zimie a w lecie utrzymuje niską temperaturę przy włączonej klimatyzacji. Dobra jest też funkcja automatycznego podgrzewania foteli ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze jak na kompaktowe auto.
5,0
Wyciszenie
Auto jest naprawdę ciche. Mam pakiet dodatkowego wyciszenia, ponieważ jeżdżę dużo w trasie po autostradach i w czasie jazdy prowadzę rozmowy. Jest na tyle cicho, że można prowadzić przez fabryczny zestaw głośnomówiący komfortową rozmowę nawet przy 150 - 160 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie wymieniałem klocki. Zużyły się równomiernie w tym samym czasie z przodu i z tyłu. Koszt oryginalnych ze znaczkiem GM 1000 zł z wymianą za przód i tył. Myślałem że będzie nieco taniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawy czujnik TPMS szwankuje przy niższym ciśnieniu (do 2,5 czasami podaje, że nie ma ciśnienia) powyżej 2,5 jest OK. Na razie nie wymieniam.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Maglownica wytrzymała tylko 60 000 km. Na szczęście wymienili na gwarancji (w ostatnim jej tygodniu)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 150KM 110kW
[l/100km]