Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Sports Tourer

Benek, 6 lat temu
Silnik 1.4 Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort jeżdżenia. Jest cicho, super wygodnie, fotele ekstra, silnik bardzo dobrze jeździ powyżej 100km/godz (przedział 100-180 a nawet 200km/godz)
5,0
Całokształt
Oczywiście ocena w stosunku do ceny. Samochód świetny, kupiony z myślą o powiększającej się rodzinie. Głównie użytkowany w mieście, wyjazdy poza miasto weekendowe. Super wygodny, w mojej opcji zrezygnowałem z silniejszego silnika na rzecz lepszego wyposażenia (m.in. skórzana tapicerka z elektrycznym fotelem AGR). Wnętrze piękne, łatwe do czyszczenia, bardzo ergonomiczne. Dużo miejsca, fotele super wygodne. Sterowanie radiem i telefonem wygodne, ogrzewanie bardzo dobre, zwłaszcza kierownicy (korzystam często - zima) i fotelów (moja narzeczona super zadowolona). Jazda jest niezwykle wygodna także ze względu na wyciszenie (mam pakiet wyciszenia).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dość ekonomiczny, nie jest demonem szybkości w mieście (zryw spod świateł), ale można spalić jeżdżąc też w korkach (Warszawa) ok. 8l/100km. Pazur pokazuje w trasie gdzie ma świetne jak na tą moc przyspieszenie w przedziale 100 do 180 km/h, absolutnie nie ma problemu rozpędzić szybko nawet do 200km/h. Elastyczność na drogach szybkiego ruchu i autostradach rewelacyjna.
4,0
Skrzynia biegów
Trzeba się przyzwyczaić ale po czasie bardzo dobrze wchodzą biegi, bez przycinania.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się świetnie trasy, dobrze reaguje na polecenia kierowcy, także przy dużych prędkościach.
5,0
Karoseria
Mam lakier red rioja (rouge brown) - świetny, jak na razie nie mam z nim problemów. Wszystko dobrze spasowane, nie ma do czego się przyczepić.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest trochę ograniczona przez grube belki (ale to obecnie standard praktycznie wszędzie). Czujniki są bardzo czułe, można się do nich szybko przyzwyczaić, kamera cofania bardzo dobra (daleko widać obraz), dobrze widać także w nocy, bardzo dobre lusterka boczne, przydatny system wykrywania pojazdu w martwym polu.
5,0
Ergonomia
Tu jest bardzo dobrze, samochód super wygodny, schowki wygodne, podłokietnik wygodny, kierownica dobrze dopasowana, wygodna. Wysokość kabiny super. Ze względu na bardzo wygodne fotele AGR, które można ustawić w prawie każdym kierunku (też podparcie lędźwi, czy piersiowego odcinka kręgosłupa itd.)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, choć silnik trochę czasu się nagrzewa w zimę. Bardzo dobrą opcją jest podgrzewanie koła kierownicy - jest ono przyjemnie ciepłe, nie trzeba w ogóle jeździć w rękawiczkach nawet przy -15st C. Grzanie foteli docenia głównie moja narzeczona, można je nagrzać do jak dla mnie gorącego poziomu:)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie bardzo dobrze. Z tyłu jest dobrze, dla osób z przodu o średnim wzroście (ok 180cm) , z tyłu wygodnie mogą jechać osoby dorosłe. Może być mniej wygodny dla osób mających około 2m wysokości (kolega musiał bardzo się odsunąć do tyłu na siedzeniu pasażera ze względu na miejsce na kolana).
5,0
Wyciszenie
Tu jest bardzo dobrze (mam pakiet wyciszenia). W warunkach miejskich cisza i ta cisza utrzymuje się do ok 160km/h, do 210km/h jest głośniej ale bez problemu można rozmawiać bez podnoszenia głosu, szybciej nie testowałem. Zauważyłem że duże znaczenie mają opony. Samochód przyjechał z fabryki na oponach letnich "premium", ja kupiłem prawdziwe premium zimowe - widać różnicę, duże ciszej, bardziej miękko jeździ samochód
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście oraz na weekendy poza teraz ok. 7-7,5l/100km, samo miasto ok. 8l/100km. Jestem jeszcze przed pierwszymi przeglądami.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie (licząc rabaty - spokojnie można mieć 10-15% upustu plus drobne gratisy, ja kupowałem w lipcu, jeżdżę nią od listopada), przy tym wyposażeniu (skóra, AGR, elektryka foteli, masaż, wentylacja, dobry sprzęt muzyczny, nawigacja mało przydatna, lepszy google maps, pakiet wyciszenie) nie miał konkurencji, Golf był ponad 10tyś droższy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie żadnych problemów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie żadnych problemów

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
60,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra K Sports Tourer