Ogólna ocena samochodu jest dobra. Elementy są dobrze spasowane, nie słychać żadnych trzasków nawet przy mocniejszym szarpnięciu. Wyposażenie bardzo bogate. Szczególna pochwała za matrycowe światła IntelliLux, które same wyłączają i włączają się modułowo kiedy wykryty zostanie nadjeżdżający pojazd - spodziewałem się niepotrzebnego bajeru, ale to świetna sprawa. I DZIAŁA!
Auto mogłoby być jeszcze lepsze gdyby nie drobne minusy:
- brak podświetlenia schowka pasaże
- maska nie podnoszona na teleskopach
- lusterka można złożyć elektrycznie tylko przyciskiem wewnątrz pojazdu, z pilota już nie (WTF?)
- mimo, że instrukcja to przewiduje nie można ustawić daty i godziny z RDS (WTF x2?)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest cichy, pracuje głośniej tylko przy wyższych obrotach (co nie jest odkrycie Ameryki). Dynamika jest wystarczająca, nie ma problemu z wyprzedzaniem. Plus za elastyczność.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak to hydrauliczny automat, nie działa tak szybko jak dwusprzęgłówki. Przy kick downie trzeba odczekać ułamek sekundy na reakcję. Biegi zmienia płynnie, drobne szarpnięcie (choć może to złe słowo, po prostu odczucie zmiany biegu) zdarza się sporadycznie. Minus, że na wyświetlaczu nie pojawia się informacja, na którym biegu jedziemy (w instrukcji jest, mój egzemplarz mimo najwyższego wyposażenia tego nie ma).
4,0
Układ jezdny
Lekko sztywny, auto dobrze wchodzi w zakręty, na kierownicy nie ma luzów, choć działa bardzo lekko. Fani sportowej jazdy się zawiodą. Ale jeśli chodzi o komfort jest ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra z każdej strony. Na pochwałę zasługuje boczne lusterko kierowcy - zaprojektowane tak, że eliminuje martwy punkt. Tylna szyba duża, niezbyt pochylona. Parkowanie ułatwiają czujniki z wizualizacją na wyświetlaczu. Moja wersja nie ma kamery cofania.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, nie ma fajerwerków, ale działa sprawnie i bez zarzutu. Dwustrefowa klima chłodzi elegancko. Minus za brak nawiewów na tył.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w samochodzie jest bardzo dużo. Mam ponad 180 cm wzrostu i po ustawieniu fotela kierowcy pode mnie i zajęciu miejsca na tylnej kanapie dalej czuję się komfortowo. Nie uderzam kolanami o przedni fotel, nad głową mam sporo miejsca. Jeśli chodzi o jazdę w 5 osób to na środkowym miejscu trzeba się raczej gnieść. Szkoda, że kąt oparcia tylnej kanapy nie jest regulowany.
4,0
Wyciszenie
Cicho, jak na segment C jest ok. Osoby, które jeździły autami klasy wyższej się zawiodą. Ale z drugiej strony co robiłyby w Astrze?
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem zawiedziony spalaniem w mieście. Wynik rzędu 8,5 - 9,5 l to norma. Mimo zwykłej jazdy, nawet bardziej oszczędnej niż dynamicznej. Ale krótkie odcinki też robią swoje (jeżdżę często 4, 5 km). Na trasie spalanie ekstra. Wynik poniżej 4,5 l przy średniej prędkości 80 km/h uzyskanej z całej trasy 200 km można bardzo łatwo osiągnąć. Jadąc autostradą przy 100 km/h można zejść poniżej 4 l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte swojej ceny. Nie jest przeszacowane. Polecam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 150KM 110kW
[l/100km]