Oceniam na max. 4 bo mankamentów trochę jest. Kupiłem 3 letni z przebiegiem 81tys. Pełna historia. Tylko przeglądy, zero usterek, jedna akcja serwisowa (lekka zmiana momentu obrotowego). Klimatronic dwustrefowy, wszystkie szyby elektryczne, tempomat, czujnik zmierzchu i deszczu, czujniki parkowania przód i tył, zestaw głośnomówiący, skórzana kierownica ze sterowaniem, asystent ruszania pod górę, lusterko fotochromatyczne itp. w podstawowej wersji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ciągnie ładnie od dołu chociaż rzadko tak jeżdżę bo w pierwszych dwóch latach produkcji zdarzały się pękające tłoki. Lepiej dla silnika dać mu więcej obrotów. Czasami zdarza się lekka turbo dziura w okolicy 2500 obrotów, a potem dostaje strzała. Kiedyś na kilka dni miałem zastępczy z silnikiem 150KM i żałuję, że takiego nie wybrałem. Od 0 do 100 dużo lepiej idzie, a potem różnicy nie ma bo ten sam moment obrotowy.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia fiatowska słaba. Nie wiem dlaczego wkładają coś tak starego konstrukcyjnie do nowych aut. Trzeba ją wyczuć żeby przy zmianie z 1 na 2 nie szarpało. Kolejne auto chciałem tylko z automatem ale wziąłem manual bo automat w Oplu to już całkowita porażka i prahistoria jeśli chodzi o działenie.
4,0
Układ jezdny
Bez zarzutów. Dobrze się trzyma drogi, zawieszenie dosyć trwałe. Przegląd przy ok. 92 tys. zeru luzów.
3,0
Karoseria
Lakier podatny na zarysowania ale to chyba w każdym nowym aucie minus.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na kombi oceniam dobrze, może czasami w zależności od kąta widzenia przednie słupki trochę zasłaniają. Czujnik parkowania z przodu i tyłu.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, mało przycisków. Dobrze, że wszystko można obsłużyć przyciskami, a nie tylko dotykowo na wielkim tablecie jak to we wszystkich "nowoczesnych" autach. Bagażnik spory ale minus za to, że nie jest głębszy, a wykończenie pod podłogą bagażnika jak w traktorze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa ok, najlepiej trybie auto. Minus za spadającą wydajność klimy w długiej trasie. Mam wrażenie, że przestaje działać po długiej jeździe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok. Tylko Octavia bez konkurencji. Focusy i Megane ciasno z tyłu.
4,0
Wyciszenie
W trasie do ok 130km/h praktycznie nie słychać silnika tylko szum. Potem do kabiny dochodzi lekki hałas. najgorzej jest z tyłu. Dokuczający szum z nadkoli. Słabe wyciszenie i cienka mata nad przestrzenią bagażnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na turbo benzyniaka jest ok chociaż teraz Renault z Mercedesem zrobiło bardzo oszczędny silnik 1.3 140KM. Następny planuje właśnie taki w Megane z 7 biegowym automatem. Usterek brak.
4,0
Stosunek jakość/cena
Chciałem automat Megane 1.3 Tce albo Octavię lub Leona 1.5 TSI ale ceny dużo wyższe. Jakość taka sobie, trochę twarde plastiki i lekkie brzęczenie w dwóch miejscach. Przy przejazdach przez "ostre" progi zwalniające wrażenie jakby zawieszenie miało się urwać. Wycieraczki z czujnikiem deszczu wariują (wyłączyłem).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie zero usterek, tylko olej i fitry co 15 tys. Przy 100tys. trzeci komplet klocków z przodu i nowe tarcze bo już trochę cienkie były. Kupiłem kpl. Ferrodo i wkurza mnie piszczenie i chrobotanie przy hamowaniu z małej prędkości w korku. Niby wyższa półka ale to piszczenie irytujące. Chrobotanie to chyba wina konstrukcyjna.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Było by super gdyby nie fatalne radio. Gubi zasięg w każdym miejscu. Wystarczy wjechać między ekrany w mieście żeby zaczęło szumieć. Nigdy nie wiadomo gdzie przestanie grać. Regulacja głośności np. od 8 do 40 na skali nie robi prawie różnicy. Dźwięk płaski. Przy obsłudze audio z kierownicy np. gdy zmieniamy z MP3 na radio, przechodzimy przez bluetooth i zakres AM to dźwięk traci ustawienia. Robi sie płaski, cichy, bez basu. Nie pomaga wyłączenie radia ani silnika na chwilę. Ustawienie wracają po dłuższym postoju z wyłączonym silnikiem. Nie róbcie tych zmian z kierownicy tylko z wyświetlacza (zmiana źdródła). PADAKA strzaszna. Tylko jedno wejście USB.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 125KM 92kW
[l/100km]