Posiadam to auto od 3 miesięcy. Chciałem podzielić się z wami moimi pierwszymi wrażeniami. Być może pomoże ona komuś w podjęciu decyzji. Auto bardzo ciekawe i dobrze zaprojektowane. Samochód posiada bardzo zgrabną bryłę i wyjątkowo obszerne wnętrze. Szczególnie pasażerowie na tylnej kanapie będą bardzo zadowoleni. Ilość miejsca na nogi bardzo duża. Pojazd dobrze trzyma się drogi i pewnie pokonuje zakręty. Wg specyfikacji auto jest w tej wersji o 180 kg lżejsze od poprzednika. Silnik 1,4 125 KM dobrze radzi sobie z rozpędzaniem tego samochodu. Oczywiście mogłoby być lepiej. Na drugim biegu auto rozpędzimy bez problemu do 90 km/h. Jest jeden minus. Otóż silnik łapie "oddech" dopiero przy 3000 obrotów na minutę. Później już "ciągnie" bez problemu. Skrzynia biegów generalnie bez uwag. Fotele kierowcy i pasażera bardzo wygodne. Hamulce również bez uwag. Bardzo wydajne. Wyciszenie kabiny w normie. Do prędkości 160 km/h niewiele słychać hałasu z zewnątrz. Bez problemu można słuchać radia. Auto posiada bardzo ciekawy zestaw multimedialny. Obsługa radia, zestaw głośnomówiący jak również możliwość projekcji telefonu na wyświetlaczu. W tym celu musimy zainstalować na telefonie aplikację Android Auto i połączyć go za pomocą przewodu USB. Tempomat, ogranicznik prędkości, sterowanie radiem i zestawem głośnomówiącym z koła kierownicy - bez uwag. Klimatyzacja działa wydajnie i dobrze radzi sobie z wentylacją kabiny. Bardzo łatwe mocowanie fotelika za pomocą systemu Iso fix. Widoczność do przodu ok do tyło trochę gorzej jak to w kombi. Teraz kilka minusów. Schowek nie posiada oświetlenia, maska silnika nie posiada teleskopów, w przedniej szybie odbija się kratka nawiewu powietrza oraz źle umiejscowiony panel sterowania szybami (powinien być przesunięty do przodu). Tylne fotele można złożyć tworząc płaską powierzchnię ładunkową. Jednakże minusem jest to, iż za nadkolami jest bardzo duża ilość miejsca, która została zabudowana. Największy minus to czujniki parkowania. Włączają się kiedy popadnie. Nie można nad tym zapanować. Spalanie przy spokojnej jeździe to 6,2 l/100 km. Tak przejechałem pierwsze kilometry. Po przekroczeniu 3000 km zacząłem jeździć szybciej i realne spalanie to 7,2 l/100 km (korki w mieście, trasa, autostrada). Po 3000 km wymieniłem po raz pierwszy olej. Jeżdżę dalej i jestem zadowolony. Mimo kilku drobnych wad polecam to auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, dynamiczny i ekonomiczny. Uwaga - zaczyna dobrze "ciągnąć" dopiero przy 3.000 obrotów na minutę.
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie ok. Auto bardzo sztywne. Dobrze pokonuje zakręty.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobra, do tyłu ograniczona. Ale to przypadłość każdego kombi.
4,0
Ergonomia
Wszystko rozplanowane be zarzutów z wyjątkiem panelu sterownia szybami elektrycznymi. Powinien być przesunięty do przodu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dobrze sobie radzi z chłodzeniem kabiny. Jest lato. Problemem są nawiewy, które mają ograniczoną możliwość regulacji kierunku wylotu powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe wnętrze jest bardzo przestronne. Duża ilość miejsca na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
Do 160-170 km/h bez uwag. Szybciej nie jechałem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wygląda na to, że koszty serwisu są w przystępnej cenie.
5,0
Stosunek jakość/cena
OK. Gorąco polecam to auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 125KM 92kW
[l/100km]