Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback Facelifting
Toja,
3 miesiące temu
Silnik 1.2 Turbo 130KM 96kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
65 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
2,64
35% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Ciasny
Wrażenia
1,0
Silnik
Gdy pojawi się check dupa nikt nie naprawi.Brak części.
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Lusterka mini, szyba tylna nie lepsza
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak coś dzieję się z silnikiem , to brak części i zostaje wymiana
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dodam odpowiedź człowieka z opla przy zapalającym się często check - Przepraszam że tak długo musiałem sprawdzić dla pewności. Opis całej procedury dla usterki , co ,skąd i dlaczego .Na początku wymienić zawór sterowania turbosprężarki i wgrać nowe oprogramowanie kalibracyjne ( niestety program raczej dostępny tylko w ASO Opel ) , oczywiście sprawdzenie szczelności przewodów podciśnienia i gruszki turbo obowiązkowe przed jego wymianą. Do kontroli / pomiaru jest wartość podciśnienia na króćcu pompy próżniowej , sitko arterii olejowej pompy próżniowej w poszukiwaniu opilków metali , dalej wartość luzu osiowego tutaj 0.37mm jak większy to znaczy że panewka oporowa wału korbowego się kończy i stąd opiłki które dostają się do pompy próżniowej i wartość podciśnienia jest za niska bo pompa się zaciera ( wtedy pozostaje remont , ale nie ma części do tego silnika i wtedy nowy silnik ). Jak pomiary i kontrol nic nic nie wykażą a problem powraca to do wymiany turbina. Tak pokrótce opis naprawy .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo 130KM 96kW
[l/100km]