Silnik
: Naprawdę niezłą dynamika i świetna elastyczność.
5,0
Całokształt
Świetny samochód.
Pierwszym wrażeniem po przesiadce z Renault Laguna II było poczucie ciasności w kabinie, ale minęło ono po pierwszych kilometrach ustępując uczuciu przytulności wnętrza.
Doskonałe właściwości jezdne. Astra prowadzi się jak po sznurku. Mam wrażenie, że przewyższa w tym aspekcie mojego dotychczasowego lidera - Alfę Romeo GT.
Miałem obawy, że moc 110KM będzie mocno ograniczać przyjemność z jazdy, ale... Albo się zestarzałem, albo konie w tych czasach jakieś bardziej żwawe :) Samochód jest wystarczająco dynamiczny nawet na długie trasy, a poczucie prędkości przy przelotowych 160 km/h jest praktycznie żadne.
Bardzo dobrze zestrojone zawieszenie - komfortowe, ale z wyczuwalną twardością, tak by zachowanie pojazdu dało się wyczuć tyłkiem. Dla mnie super.
I na koniec fotele - NAJLEPSZE jak dotąd w mojej przygodzie z motoryzacją.
Wrażenia
4,0
Silnik
Miałem obawy, że moc 110KM będzie mocno ograniczać przyjemność z jazdy, ale... Albo się zestarzałem, albo konie w tych czasach jakieś bardziej żwawe :) Samochód jest wystarczająco dynamiczny nawet na długie trasy, a poczucie prędkości przy przelotowych 160 km/h jest praktycznie żadne.
5,0
Skrzynia biegów
Dźwignia zmiany bieg ó położona bardzo wygodnie, krótka i z krótkimi drogami prowadzenia. Kształt lewarka również bardzo przypadł mi do gustu. Przekładnia działa bezproblemowo, płynnie. Zastosowane przełożenia są bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze zestrojone zawieszenie - komfortowe, ale z wyczuwalną twardością, tak by zachowanie pojazdu dało się wyczuć tyłkiem. Dla mnie super.
5,0
Karoseria
Piękna, ponadczasowa linia. Porównując do poprzedniej generacji Astra bardzo wyładniała i wyszczuplała. Teraz naprawdę odwraca głowy na ulicach.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przedniego rzędu doskonała. Szeroki zakres regulacji siedzeń i konsoli kierownicy. Gwiazdka mniej za widoczność z tylnych siedzeń - dzieci lubiące oglądać świat mogą mieć odrobinę ograniczoną tę możliwość. Choć osobiście z tyłu również mi się podoba :)
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i w doskonałej jakości wykonania. Malusieńki minus za system sterowania radiem na kierownicy - nie do końca wygodny. Ale pewnie się przyzwyczaję.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko, sprawnie i niezależnie czy w górę, czy w dół.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie, przytulnie i z szerokim zakresem regulacji. Niczego więcej nie potrzeba.
5,0
Wyciszenie
Dźwięk diesla w wersji 110KM jest bardzo przyjemny. Dzięki dobremu wyciszeniu wielogodzinna jazda nie jest żadnym problemem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Super oszczędny silnik!
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry stosunek cena/jakość. I podejrzewam, że tę wartość będzie trzymać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez najmniejszych awarii jak dotychczas.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Beż żadnych awarii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 CDTI 110KM 81kW
[l/100km]