Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback 5d

qqq, 4 lata temu
Silnik 1.6 Turbo 200KM 147kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 56 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra K Hatchback 5d 1.6 Turbo 200KM 147kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mega elastyczny silnik i do tego przy normalnej eksploatacji zużywający mało paliwa.
Przeniesienie napędu : Precyzyjna skrzynia biegów.
5,0
Całokształt
Miałem wiele samochodów głównie z segmentów C i D ale i SUV, crossover, minivan ale po latach stwierdzam, że dla rodziny 2+2 idealny jest po prostu dobry kompakt. Niepozorny Opel, a idealnie spisuje się jako auto dla rodziny 2+2 (dużo miejsca z tyłu na nogi), dając przy tym niesamowitą frajdę z jazdy (300Nm dostępne od 1700-4700; 7s do setki- w wersji bez GPF) przy kosztach eksploatacji nie odbiegających za bardzo od innych popularnych kompaktów ze zwykłymi silnikami. Auto jest dobrze spasowane, nie trzeszczy, mam pakiet wyciszenie więc jest na prawdę cicho, ergonomia na dobrym poziomie, wygodnie fotele Sport w wersji Dynamic, pozycja za kierownicą bardzo wygodna- podłokietniki są tam gdzie powinny być, wielkość czy chwyt kierownicy również bardzo wygodny. Ogólnie Astra K 1.6 turbo to niezły sleeper. Mało kto się spodziewa, że z tego auta taki wariat, bo poza czerwonym napisem turbo i dwoma rurkami wygląda jak zwykła Astra.
Wrażenia
5,0
Silnik
Płaski moment obrotowy wynoszący 300 Nm od 1700-4700 (od 1500 jest ok 292Nm) mówi sam za siebie. Auto na prawdę daję frajdę z jazdy, przyspieszenie 7s do setki, Vm blisko 240. A przy spokojniej trasie pali 6 litrów. Dobra kultura pracy i wyciszenie.
5,0
Skrzynia biegów
Dobry chwyt i skok lewarka, biegi zmieniają się z klikiem.
5,0
Układ jezdny
Wersja 1.6 turbo posiada dodatkowe drążki Watta w tylnym zawieszeniu dzięki czemu tył przy dynamicznej jeździe trzyma się jak przyklejony.
5,0
Karoseria
Jak dla mnie super. Może tylne drzwi są ciut za szerokie (w jednym punkcie) ale wymusił to design, który mi w całości odpowiada. Jedyny minus, że tych aut jest bardzo dużo, więc się opatrzyły, dlatego smaczkiem jest czerwony napis turbo i 200KM
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra we wszystkich kierunkach, do tego mam kamerę cofania. Jakbym się musiał przyczepić to może ciut za grube słupki A.
5,0
Ergonomia
jak dla mnie wszystko jest tam gdzie być powinno.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z większych w środku kompaktów na rynku (dużo miejsca na nogi z tyłu i dość niski środkowy tunel), dla mnie mega zaskoczenie.
5,0
Wyciszenie
Mam pakiet wyciszenie z akustyczną przednią szybą, nie wiem jak jest bez niego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto ma 200KM, a ceny części czy spalanie nie odbiegają specjalnie od cywilnych wersji... no chyba, że ktoś pałuje jak na KJSie to spali więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie planowałem zakupu Astry, ale jak w niej usiadłem i się przewiozłem to stwierdziłem, że jest pod wieloma względami lepsza nawet od niektórych marek Premium, a z tym silnikiem daje mega frajdę z jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód mam mniej niż rok, ale mam historię z ASO od nowości i przy aucie nie było nic robione poza wymianą oleju.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód mam mniej niż rok, ale mam historię z ASO od nowości i przy aucie nie było nic robione poza wymianą oleju.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra K Hatchback 5d