Bardzo udany samochód. Jak na tę klasę uważam przyzwoicie wyciszony, dobra jakość materiałów w środku, świetnie się prowadzi. Największym atutem tego modelu jest silnik. Dynamiczny nawet w normalnym trybie, w trybie sport jeszcze zauważalnie dynamika ulega poprawie. Oczywiście przy prędkościach autostradowych istotnie wzrasta zużycie paliwa, ale auto swobodnie przyspiesza nawet powyżej 160km/h. Auto nie miało żadnej awarii przez cały okres eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetna dynamika, wchodzi równomiernie i z łatwością na obroty. Przy trybie mieszanym zużycie paliwa na poziomie około 8l. W trasie można zejść do około 7, przy większych prędkościach autostradowych podchodzi pod 10l. Nie mało ale auto naprawdę dynamiczne, dające duże poczucie zapasu mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów nie jest super precyzyjna ale ogólnie nie stwarza problemów. Powyżej przeciętnej ale nie wybitna. Tak jak pisałem na wstępnie samochód przez 70 tys. nie uległ żadnej awarii więc dot. to również skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi jak na tą klasę samochodów. Nie potwierdzam że auto jest nerwowe. Wręcz przeciwnie, trzyma się jak gokart w szybko pokonywanych zakrętach. Stabilne także przy prędkościach autostradowych. Dobrze wybiera nierówności, nie hałasuje nic z zawieszenia. Kolejny bardzo mocny punkt tego samochodu.
4,0
Karoseria
Biorąc pod uwagę nawet że to hatchback auto ma mały bagażnik. Mniejszy niż auta w tej klasie pomimo, że na papierze jest podobnie. Prawdopodobnie producent podaje pojemność z wnęką na koło. Przestronność z przodu jak i z tyłu przeciętne w tej klasie. Ale kto potrzebuje dużego, rodzinnego auta wybierze Sports Tourer a nie hatchbacka. Na pewno auto ma zalety przy parkowaniu i jeździe w mieście. Jego gabaryty na warunki miejskie są idealne - nie za mały nie za duży.
Komfort
4,0
Widoczność
Poprawna zarówno do przodu, do tyłu jak i na boki. Nie odczułem problemów przy parkowaniu. Wyczucie długości i wymiarów auta typowe dla hatchbacków.
5,0
Ergonomia
Wręcz idealna ergonomia. Porównując z autami z grupy VW mniej intuicyjna obsługa multimediów, ale są analogowe, czytelnie rozmieszczone przyciski. Bardzo ładne i czytelne zegary, fajnie wkomponowany ekran. Auto pod tym względem przemyślane i intuicyjne. ,Bardzo wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym. Przydaje się schowek po lewej stronie kolumny kierowniczej który jest wystarczająco pojemny aby zmieścić kluczyki czy portfel. Do ideału brakuje schowka na okulary przy lusterku wstecznym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Intuicyjna obsługa, klimatyzacja jak ogrzewanie wydajne. Bardzo ładny panel sterujący klimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przyzwoita. Z przodu jak na ta klasę niczego nie brakuje i oceniam na 5. Z tyłu 4. Bagażnik 3+.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na przyzwoitym poziomie jak na tą klasę auta. Auto cichsze od japończyków czy modeli budżetowych typu Duster, Scala czy Rapid. Przy nawet prędkościach autostradowych da się swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedno z tańszych samochodów na rynku jeżeli chodzi o koszty eksploatacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę to co auto oferuje i że w momencie zakupu było jedno z tańszych uważam że stosunek ceny do jakości jest wręcz idealny. Auto wyraźnie lepsze i dające poczucie wyższej jakości niż Skody (Scala, Rapid), czy Seaty (Leon) które między czasie miałem okazje użytkować.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnej najmniejszej awarii. Raz padła żarówka od świateł mijania ale to kwestia eksploatacyjna. W Rapidzie w tym czasie (mimo że auto też bardzo bez awaryjne) wymieniałem 4 razy żarówki z przodu i 2 razy z tyłu. Słabe są fabryczne pióra wycieraczek i już po pół roku są zużyte. Polecam więc wymienić np. na Bosha i po problemie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej usterki. Auto niezawodne i bezproblemowe.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 150KM 110kW
[l/100km]