Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback 5d

Paweł, 2 lata temu
Silnik 1.4 Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Pozycja za kierownicą i ergonomia miejsca kierowcy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Trzeszcząca plastikowa obudowa za lusterkiem wewnętrznym.
5,0
Całokształt
Całokształt oceniam bardzo wysoko ale raczej 4,7 niż 5,0 z powodu kilku drobnostek opisanych w poszczególnych sekcjach - głównie zużycie paliwa w mieście i jakość niektórych materiałów we wnętrzu. Natomiast samochód spełnia świetnie swoje zadania - jest bardzo wygodny w trasie, odpowiednio dynamiczny i bardzo bogato wyposażony. Po 2,5 roku i 70 tys km również niezawodność jest bez zarzutu. Z jednej strony samochód popularny i bardzo mocno używany we flotach a z drugiej jednak trochę niedoceniany. Opinie takie jak nudny, nie porywający jak dla mnie są niezrozumiałe i raczej bezwiednie powielane bo przecież niemieckie samochody są z założenia nudne (cokolwiek to znaczy).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest dobrze wyciszony i odpowiednio do mocy 150KM dynamiczny. Nie zużywa oleju i zdaje się, że będzie niezawodną i sprawdzoną jednostką bo jest chyba rozwinięciem znanej z Astry J wersji 1.4 która po latach się sprawdziła. Silnik ma filtr GPF ale zupełnie nie mam pojęcia o jego istnieniu, nic się z nim nie dzieje. Ciekawostką jest fakt, że producent zaleca raz na rok wlać do baku benzyny środek czyszczący nagary w silniku. Niestety spalanie jest rozczarowujące szczególnie w połączeniu z automatem, stąd jedna gwiazdka mniej. Zimą w zakorkowanym mieście ponad 10l/100km jest niestety szybko osiągalne. W spokojnej trasie 6,5 litra/100km, w szybszej ok. litr więcej natomiast eco driving pozwala zejść nawet poniżej 6l/100km, Zdecydowanie jednak spalanie w mieście jest za wysokie. Średnio z 70tys. km spalanie wynosi nieco ponad 7l/100km z racji większości przebiegu zrobionego w trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Klasyczny automat hydrokinetyczny z jego wadami i zaletami - mega płynne ruszanie i zmienianie biegów i w miarę szybka reakcja na gwałtowne przyspieszanie czy redukcje. W miarę bo jednak to jest hydrokinetyk a nie skrzynia dwusprzęgłowa. Natomiast w mojej wersji jest przycisk SPORT który zmienia tryb pracy skrzyni i jest dużo bardziej responsywna (trzyma nieco wyższe obroty) więc do bardziej dynamicznej jazdy bardzo się przydaje.
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi i po 70tys. na razie nic się z nim nie wydarzyło. Raczej jest to sztywniej nastawione zawieszenie szczególnie z kołami 17 cali ale nadal dość komfortowe. Układ kierowniczy jest przyjemny i daje dobre poczucie kontroli nad kołami.
4,0
Karoseria
Przestronność na porządnym poziomie ale bagażnik szczególnie z kołem zapasowym (są wersje bez koła) jest dość mały stąd jedna gwiazdka mniej. Dodatkowo lakier jest dość miękki ale to w zasadzie cecha większości dziś produkowanych samochodów. Nie podoba mi się za to spasowanie niektórych plastików i ich dobór. Górna część drzwi oraz deski jest fajna i miękka ale niższe partie wykończenia są dość topornie twarde. Trzeszczą uchwyty w drzwiach (ale tylko przy szarpaniu) a na wybojach odzywa się obudowa czujników za lusterkiem wewnętrznym.
Komfort
5,0
Widoczność
Wiadomo, że to nie jest akwarium ale jak na współczesne standardy plus kamera cofania i duże lusterka z czujnikami martwej strefy to na widoczność nie narzekam w ogóle.
5,0
Ergonomia
Tutaj jest fantastycznie. Pozycja za kierownicą nawet dla wysokich kierowców, obsługa wszystkiego przez pokrętła i przyciski nawet jeśli niektóre funkcje mogą też być dotykowo sterowane na ekranie. Fotele AGR mają bardzo szerokie zakresy regulacji w 8 kierunkach - naprawdę mało który samochód tej klasy daje takie dopasowanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa i ogrzewanie jest bez zarzutu jak dla mnie. Może niektórym przeszkadzać brak nawiewów na tylny rząd siedzeń ale u mnie tam rzadko ktoś jeździ.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Opisałem w dziale karoseria - bardzo dobrze poza małym bagażnikiem.
5,0
Wyciszenie
Dodatkowy pakiet wyciszenia obejmuje min. akustyczną przednią szybę i naprawdę wyciszenie nie jest złe. Nie wiem jak wygląda w tańszych wersjach bez tego pakietu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie ceny przeglądów są bardzo w porządku. Dodatkowo obsługa jest całkiem prosta (np. wymiana żarówek czy podstawowych filtrów).
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że mnogość wyposażenia dodatkowego przy dobrych rabatach opla 2 lata temu była bezkonkurencyjna. Nie wiem jak teraz to wygląda bo wszystkie samochody podrożały. Natomiast Astra K jest wyceniona bardzo korzystnie jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak uwag. Samochód ma 2,5 roku dopiero więc czas jeszcze pokaże.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra K Hatchback 5d