Karoseria
: Pozycja za kierownicą i ergonomia miejsca kierowcy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Trzeszcząca plastikowa obudowa za lusterkiem wewnętrznym.
5,0
Całokształt
Całokształt oceniam bardzo wysoko ale raczej 4,7 niż 5,0 z powodu kilku drobnostek opisanych w poszczególnych sekcjach - głównie zużycie paliwa w mieście i jakość niektórych materiałów we wnętrzu. Natomiast samochód spełnia świetnie swoje zadania - jest bardzo wygodny w trasie, odpowiednio dynamiczny i bardzo bogato wyposażony. Po 2,5 roku i 70 tys km również niezawodność jest bez zarzutu. Z jednej strony samochód popularny i bardzo mocno używany we flotach a z drugiej jednak trochę niedoceniany. Opinie takie jak nudny, nie porywający jak dla mnie są niezrozumiałe i raczej bezwiednie powielane bo przecież niemieckie samochody są z założenia nudne (cokolwiek to znaczy).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest dobrze wyciszony i odpowiednio do mocy 150KM dynamiczny. Nie zużywa oleju i zdaje się, że będzie niezawodną i sprawdzoną jednostką bo jest chyba rozwinięciem znanej z Astry J wersji 1.4 która po latach się sprawdziła. Silnik ma filtr GPF ale zupełnie nie mam pojęcia o jego istnieniu, nic się z nim nie dzieje. Ciekawostką jest fakt, że producent zaleca raz na rok wlać do baku benzyny środek czyszczący nagary w silniku. Niestety spalanie jest rozczarowujące szczególnie w połączeniu z automatem, stąd jedna gwiazdka mniej. Zimą w zakorkowanym mieście ponad 10l/100km jest niestety szybko osiągalne. W spokojnej trasie 6,5 litra/100km, w szybszej ok. litr więcej natomiast eco driving pozwala zejść nawet poniżej 6l/100km, Zdecydowanie jednak spalanie w mieście jest za wysokie. Średnio z 70tys. km spalanie wynosi nieco ponad 7l/100km z racji większości przebiegu zrobionego w trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Klasyczny automat hydrokinetyczny z jego wadami i zaletami - mega płynne ruszanie i zmienianie biegów i w miarę szybka reakcja na gwałtowne przyspieszanie czy redukcje. W miarę bo jednak to jest hydrokinetyk a nie skrzynia dwusprzęgłowa. Natomiast w mojej wersji jest przycisk SPORT który zmienia tryb pracy skrzyni i jest dużo bardziej responsywna (trzyma nieco wyższe obroty) więc do bardziej dynamicznej jazdy bardzo się przydaje.
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi i po 70tys. na razie nic się z nim nie wydarzyło. Raczej jest to sztywniej nastawione zawieszenie szczególnie z kołami 17 cali ale nadal dość komfortowe. Układ kierowniczy jest przyjemny i daje dobre poczucie kontroli nad kołami.
4,0
Karoseria
Przestronność na porządnym poziomie ale bagażnik szczególnie z kołem zapasowym (są wersje bez koła) jest dość mały stąd jedna gwiazdka mniej. Dodatkowo lakier jest dość miękki ale to w zasadzie cecha większości dziś produkowanych samochodów.
Nie podoba mi się za to spasowanie niektórych plastików i ich dobór. Górna część drzwi oraz deski jest fajna i miękka ale niższe partie wykończenia są dość topornie twarde. Trzeszczą uchwyty w drzwiach (ale tylko przy szarpaniu) a na wybojach odzywa się obudowa czujników za lusterkiem wewnętrznym.
Komfort
5,0
Widoczność
Wiadomo, że to nie jest akwarium ale jak na współczesne standardy plus kamera cofania i duże lusterka z czujnikami martwej strefy to na widoczność nie narzekam w ogóle.
5,0
Ergonomia
Tutaj jest fantastycznie. Pozycja za kierownicą nawet dla wysokich kierowców, obsługa wszystkiego przez pokrętła i przyciski nawet jeśli niektóre funkcje mogą też być dotykowo sterowane na ekranie. Fotele AGR mają bardzo szerokie zakresy regulacji w 8 kierunkach - naprawdę mało który samochód tej klasy daje takie dopasowanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa i ogrzewanie jest bez zarzutu jak dla mnie. Może niektórym przeszkadzać brak nawiewów na tylny rząd siedzeń ale u mnie tam rzadko ktoś jeździ.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Opisałem w dziale karoseria - bardzo dobrze poza małym bagażnikiem.
5,0
Wyciszenie
Dodatkowy pakiet wyciszenia obejmuje min. akustyczną przednią szybę i naprawdę wyciszenie nie jest złe. Nie wiem jak wygląda w tańszych wersjach bez tego pakietu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie ceny przeglądów są bardzo w porządku. Dodatkowo obsługa jest całkiem prosta (np. wymiana żarówek czy podstawowych filtrów).
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że mnogość wyposażenia dodatkowego przy dobrych rabatach opla 2 lata temu była bezkonkurencyjna. Nie wiem jak teraz to wygląda bo wszystkie samochody podrożały. Natomiast Astra K jest wyceniona bardzo korzystnie jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak uwag. Samochód ma 2,5 roku dopiero więc czas jeszcze pokaże.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 150KM 110kW
[l/100km]