Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback 5d

Kamil, 3 lata temu
Silnik 1.4 Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 48 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
3,93
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Matrix LED!
4,0
Całokształt
Bezproblemowy, poprawny samochód, choć zwyczajnie nudny i nieporywający. Nigdy mnie nie zawiódł, a jego utrzymanie póki co jest tanie. Samochód ma fantastyczne oświetlenie - przednie lampy matrycowe to jest mistrzostwo! Jeśli chodzi o wady to dla mnie jako kierowcy są dwie - wyciszenie i niewygodna tylna kanapa. Czy kupiłbym ponownie? W chwili gdy kupowałem był to wg mnie najlepszy wybór i uważam że podjąłem dobrą decyzję. Chwilę później do sprzedaży trafił jednak nowy Focus i to niego bym dziś wybrał.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczająco dynamiczny, szczególnie w trybie "sport". Przy pełnym obłożeniu pasażerami dynamika ucieka. Spalanie bardzo przyzwoite. Moim zdaniem w trybie "sport" pedał gazu jest zbyt ostry, szarpie autem.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzja bez zarzutu, ale nie podoba mi się że auto szarpie przy zmianie biegów. 4-5 bieg bardzo uniwersalne, natomiast 1-2 są wg mnie zbyt krótkie.
4,0
Układ jezdny
Dobrze wchodzi w zakręty, ale mega duży minus za "myszkowanie" na łukach dróg szybkiego ruchu. Nie raz miałem wrażenie że auto przestało skręcać, a jak poprawisz ustawienie kierownicy to jest niespodzianka.
4,0
Karoseria
4 lata i wygląda jak nowa (ok, nałożyłem podstawową warstwę ceramiki), zero rdzy itp. Nie podoba mi się jednak spasowanie przedniego zderzaka, to jest jakiś żart że w nowym aucie są nierówne szpary. Widziałem to w wielu egzemplarzach. Ba, po małym uszkodzeniu miałem zmieniony zderzak i jest tak samo beznadziejnie spasowany.
Komfort
3,0
Widoczność
Mając 175 cm wzrostu i ustawiając fotel i kierownicę pod siebie, bardzo mało widzę przez przednią szybę. Słupek "C" i mała tylna szyba zasponsorowały mi nie raz niespodziankę w postaci samochodu ukrytego w martwym polu (dobrze, że jest wskaźnik martwego pola w lusterkach).
5,0
Ergonomia
Dużo przycisków, wygodne sterowanie wszystkim poza komputerem między zegarami. W zasadzie wszystko jest pod ręką. Czepiłbym się zbyt krótkiego i zbyt wysoko ustawionego podłokietnika. Mam fotele ergonomiczne (nie najwyższa specyfikacja) - wg mnie są trochę zbyt twarde, ale duży plus za regulację podparcia ud.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli ustawię klimatyzację pod siebie i czuję się komfortowo, to na tylnym siedzeniu pasażerowie narzekają na brak powietrza i otwierają okna. Plus za w miarę szybkie nagrzewanie się auta.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ustawienie idealnej pozycji za kierownicą jest dla mnie niemal niemożliwe. Problemem jest dla mnie to, że gdy ustawię idealnie dla siebie siedzisko, mam niewygodne ułożenie drążka zmiany biegów. Kierownica wtedy jest na limicie regulacji. Idzie się przyzwyczaić, ale jest to lekkie rozczarowanie. Skrzynia automatyczna rozwiązałaby problem. Tylna kanapa to porażka. Jest bardzo mocno pochylona, więc uwaga przy dobieraniu fotelika samochodowego! W dodatku jest bardzo twarda.
2,0
Wyciszenie
Powyżej 110 km/h jest nieprzyjemnie, najbardziej słychać koła. Jadąc ekspresówką nie słyszę prawie wcale radia ani rozmówcy obok. To jest moje największe rozczarowanie w tym bezwstydnie luksusowym aucie. Dla poszukiwaczy mocnych wrażeń polecam przejechać się ze złożonym tylnym oparciem i ściągniętą półką - wrażenia jak z dostawczaka murowane.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory tylko lałem płyny i robiłem przeglądy. Wszystko gra! Spalanie bardzo akceptowalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem jeden problem - zaparował tylny reflektor. Został wymieniony na gwarancji. Poza tym bez problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było żadnej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra K Hatchback 5d