Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback 5d

zainteresowany_t, 4 lata temu
Silnik 1.4 Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik z tą mocą i automatem to bajka. Aż chce się tym autem jeździć, a na prostej drodze z prędkością miejską mam wrażenie że płynę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Łatwo się rysuje.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto jest na prawdę super w mieście. W trasie dobre przyśpieszenie też daje fajne odczucia. Niestety przy prędkościach autostradowych w kabinie robi się nieznośnie głośno i nie da się już słuchać muzyki ani rozmawiać. Silnik i zawieszenie dają bardzo fajne odczucia z jazdy. Dużo gorzej jest ze spalaniem, nie mówiąc już o kosztach serwisowania. Dlatego nie kupił bym ponownie astry gdyż według mnie jest za droga w utrzymaniu i drenuje portfel jak na tak niezbyt duże, głównie miejskie auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto jest na prawdę żwawe. Żaden problem jeśli chcesz być pierwszy spod świateł. Niby coś koło 8.9 s do setki ale silnik i przyśpieszenie daje dużo frajdy z jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Automat działa bardzo przyjemnie. Czuć zmianę biegów niczym w manualnej skrzyni. Oczywiście jest lekkie opóźnienie po wciśnięciu pedału gazu ale to chyba każdy automat tak ma.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się świetnie. Zawieszenie jest zestrojone w miarę twardo, ale nie za twardo. Auto reaguje błyskawicznie na ruchy kierownicą, czuć w nim pewność i wrażenie że prowadzi się małe sportowe auto.
3,0
Karoseria
Tutaj raczej średnio. Już po 14 tyś km przebiegu na aucie jest sporo rys, które nie wiem skąd się biorą. Dbam o samochód, myję tylko ręcznie a mimo to jest sporo mikro rysek. Lakier mógłby być stanowczo grubszy.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie dobra ale duże słupki A czasem zmuszają do rozglądania się przy zakręcie czy oby na pewno za tym słupkiem nie schowało się auto. Widoczność do tyłu ciężko mi ocenić bo mam kamerę cofania więc tylko z niej korzystam przy cofaniu.
5,0
Ergonomia
Auto jest idealne do miasta jak i na trasę. Typowy kompakt. Większe auto w mieście mogło by być dla mnie już trochę za duże. Przy tych gabarytach na prawdę można łatwo zaparkować w zatłoczonej galerii, a kamera cofania wraz z czujnikami z przodu jak i z tyłu bardzo ułatwia. Bagażnik oferujący ok. 370l jest wystarczający nawet na większe zakupy, a po złożeniu tylnych siedzeń nawet w nim spałem jak i przewiozłem pół mieszkania :) Brakuje mi tylko gniazda 12V w bagażniku oraz jeszcze jednej lampki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj mogłoby być lepiej. Zimą auto dosyć długo się nagrzewa, a latem klimatyzacja również potrzebuje dosyć czasu aby schłodzić kabinę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj jest na prawdę super. Auto nie jest przecież zbyt duże, mierzy ok. 4.37 m, a przestrzeni na tylnej kanapie na nogi jest na prawdę sporo. Z przodu też czuję się komfortowo.
2,0
Wyciszenie
Nie ma co ukrywać ale wyciszenie jest kiepskie. O ile w mieście czy do prędkości 100 km/h jest w miarę cicho, o tyle przy 120km i więcej robi się nieznośnie głośno. Raz próbowałem rozmawiać przez telefon korzystając oczywiście z systemu audio w samochodzie, tj. na głośnikach auta podczas jazdy na autostradzie przy prędkości ok. 120km/h. Musiałem tej osobie powiedzieć że oddzwonię gdyż w ogóle nie słyszałem drugiej osoby a głośniki miałem ustawione na cały regulator. Tak więc tutaj jest gorzej niż średnio według mnie.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Według mnie astra jest bardzo droga w utrzymaniu,, szczególnie przy tym silniku. Spalanie rzędu 9l/100km jest według mnie stanowczo za duże. Dodatkowo przeglądy również nie należą do najtańszych. Ostatnio zapłaciłem za drugi przegląd 900zł bez wymiany nawet filtra klimatyzacji. Strach pomyśleć jaki będzie koszt jak coś będzie trzeba wymienić. Według mnie to sporo za drogo. Dodatkowo olej wymaga wymiany co 6 tyś km. Rozumiem, że opel stawia na częste zmiany oleju, ale co 6 tyś km to chyba jednak lekka przesada.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem jako auto demo dilera z symbolicznym przebiegiem 1.4 tyś km, czyli w zasadzie nówka. Kosztowało 80 tyś a takie nowe to wtedy koszt 96 tyś. Dzisiaj uważam, że 80 tyś za takie auto to sporo i chyba lepiej kupić coś o 20 tyś taniej z przebiegiem do 50 tyś km. Wykończenie wnętrza jest według mnie super, czarne piano black w połączeniu z pół skórzana tapicerką robi wrażenie minimalizmu, ale i elegancji. Auto oferuje sporą jakość wykończenia, ale kwota jest trochę zbyt wysoka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu oczywiście jak na razie zero usterek, zresztą czego się spodziewać po aucie z 14 tyś km przebiegu. Jedynie lakier mógłby być trwalszy, gdyż już jest pełno mikro rys a nawet jedna większa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oczywiście jak na razie zero usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 36

Opel Astra K – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Astra K Hatchback 5d