Przeniesienie napędu
: Opel projektując nową Astrę ustrzegł się wielu błędów VW Golfa, w szczególności awaryjnych silników tsi.
4,0
Całokształt
Nie chciałem turbo - benzyniaka. Niestety, Civica IX już nie było w sprzedaży, Mazda nie raczyła odpowiedzieć na moje maile, zatem postanowiłem kupić niemiecki samochód produkowany w Polsce.
Nie zawiodłem się.
To najlepszy Opel od wielu lat, pod warunkiem, że z silnikiem 1.4 benzynowym turbo 150 KM oraz przynajmniej w wersji Enjoy z pakietem Biznes Plus. Astrę w tej wersji wybrałem świadomie: nie chciałem mieć układu S&S, elektrycznego hamulca oraz całej masy elektronicznych wspomagaczy. To ja prowadzę auto, a nie ono mnie!
Zalety i wady - poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik z aluminium (blok i głowica), bezpośredni wtrysk paliwa, DOHC, zmienne fazy rozrządu, sprężarka o małej bezwładności, intercooler.
Świetny silnik - w zasadzie brak "turbodziury", mocny i dynamiczny oraz oszczędny. Wersję 150KM warto wybrać, gdy się jeździ autostradami.
Charakterystyka silnika podobna do jednostki wolnossącej - im więcej obrotów, tym lepiej! (max moment obrotowy 2000 - 4000; max moc 5000 - 5600) obr/ min.
4,0
Skrzynia biegów
Gumowata (to nie japoński klik - klik), ale nie jest źle - kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Układ jezdny
Komfortowo, świetne prowadzenie, doskonałe hamulce (jeżdżę na 16").
Niezła średnica zawracania, dobrze dobrane wspomaganie kierownicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieźle, choć czujniki parkowania są - jak to rzec - powolne (pisząc wprost - działają z opóźnieniem, trzeba uważać).
4,0
Ergonomia
Małe przyciski klimatyzacji (notabene świetnie działającej).
Brak kieszeni z tyłu w przednich fotelach.
Czujniki parkowania - piszczą pomimo braku załączenia biegu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja wydajna (niestety - wbrew temu co napisali w instrukcji - napełniają nowym "czynnikiem" R-1234yf).
Ogrzewanie - nie testowałem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu dużo miejsca. Mały bagażnik, choć ustawny (310 l z dojazdówką).
Ze względu na bagażnik tylko 3 gwiazdki.
4,0
Wyciszenie
Silnik bardzo cichy, dobra aerodynamika.
Nie ma problemu z rozmową z pasażerem przy prędkości autostradowej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Otrzymałem 10.000 zł rabatu u dealera Opla - Marimex za nieźle wyposażoną wersję z roku 2017: felgi aluminiowe, lakier metalik, pakiet biznes plus, opony zimowe, autoalarm.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobre auto za akceptowaną cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dotyczy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie dotyczy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 150KM 110kW
[l/100km]