Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback 5d

Serż, 8 lat temu
Silnik 1.4 Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : stuki
4,0
Całokształt
Z osiągalnych kompaktów ten wydał mi się najlepszym wyborem. W miarę cichy i dynamiczny. Przy zakupie właśnie na to zwróciłem uwagę. Faworyzowałem VAG-a z 1.4 TSI ale się Asterka obroniła. Zobaczymy czy to był dobry wybór. Na razie przekonuje dynamiką i światłami.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek fajny. Mocny w całym zakresie obrotów. 125-tka- też dobra. 150 wziąlem bo się taki trafił. Ładnie się kręci nawet do 6500 obr/min. nie puchnąc przy tym jak TSI. Całokształt psuje trochę skok pedału sprzęgła i podtrzymywanie turbiny (obroty trzymają się długo po odpuszczeniu gazu) . Trzeba się nauczyć tym jeździć. Astra jest bardzo elastyczna na autostradach - łatwo się zapomnieć.
4,0
Skrzynia biegów
Sławna M32 - dobrze działa na razie. Miałem toto w Vectrze 07 i sypnęła się przy 200 tys. (5 i 6 - łożyska). Po naprawie spokój. Zestopniowanie OK. Lewarek jak nie Opla - bardzo sensowne skoki. W samochodzie słychać pracę sprzęgła i lewarka skrzyni - trochę to irytujące
4,0
Układ jezdny
Mam zawieszenie z drażkiem Watt'a czyli dodatkowym stabilizatorem. Ech ci księgowi. Trzęsi**** i tyle. Niemniej ładnie się trzyma drogi ale nie znam jeszcze jej limitów. Jest bardzo neutralna na zakrętach wylatuje bokiem (ani przodem ani tyłem). Nie wiem o co chodzi z oponami (Michelin Premacy) bo to podobno dobre gumy ale Saetty za 200 zł trzymają lepiej (na suchym) Koła 17. Inna sprawa, że Astra prowokuje do szybszego pokonywania zakrętów - może właśnie to są te limity. Muszę to jeszcze sprawdzić . Stuki w tylnym zawieszeniu/bagażniku - pewnie i tu i tu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Za światła Ilux Astra warto dopłacić. I to nie jest bajer. Teraz czekam na wieczory żeby sobie pojeździć :)
4,0
Ergonomia
OK. A małymi uwagami co do położenia niektórych przycisków. Ale to pierdoły. Radio Inteli link 900 czy 9000 nie wiem - oszustwo - nie obsługuje androida podobno potrzeba aktualizacji (płatnej!) Stare mapy w NAVI (nowych niet), brak internetu w Polsce, On Star to chyba żeby sobie pogadać z kimś. Chociaż to zawsze ktoś kto siedzi przy kompie i może ci pomóc podczas jazdy. I jak jest crash z poduchami to wzywa pomoc. Muzyka przeciętna - chociaż teraz i tak wszystko na MP3 . Odtwarzacz CD zajmuje cały schowek :) i nie jest to zmywarka (znaczy zmieniarka). Na szczęście nie wożę ze sobą rewolweru tylko strzelbę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie i chłodzenie ok. Chociaż przez wielką szybę szybko się nagrzewa latem. Znam lepiej wentylowane auta.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzenia są trochę za wąskie. Ma dobrą regulację podparcia lędźwiowego - elektryczną. Nie mam foteli AGR niestety. A warto. Z tyłu dużo miejsca dla pasażerów i znów tutaj Astra wygrywa prawie ze wszystkimi kompaktami.
4,0
Wyciszenie
Astra jest w miarę cicha. Wygrywa tu z Octavią bardzo wyraźnie. W samochodzie słychać pracę sprzęgła, lewarka skrzyni i elektryczne wspomaganie - trochę to irytujące . Jak się ściszy radio to można posłuchać jak wszystko pracuje :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Normalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem chyba dobrze. Wszystkie te puchy nie powinny kosztować więcej niż 40000. Co roku jest tylko drożej. Pismaki stworzyły taką kategorię. A kogo stać na te auta? To jest masakra jaką wodę z mózgu robi ta branża. Podziwiam ludzi którzy kupują Dacie. Naprawdę. Jestem świadomy tego ,że również mi namieszali i kupiłem tego gniota. Ta ocena to porównanie z innymi gniotami. Chwilowo odrzucam jednak tą świadomość Jak się dobrze zastanowić - auta powinny mieć po 25 koni - pomykać do 120 km/h i samodzielnie ograniczać prędkość w terenie zabudowanym. Nie można? - Ta pucha podaje mi znaki na wyświetlaczu między zegarami. Taki samochód mógłby też być ładny - dalej można by było różnicować się ze względu na stan posiadania ;). Nic by się nie zmieniło - byłoby tylko bezpieczniej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odlatała listwa chromowana podczas mycia ciśnieniowego. Interwencja kierowcy i znów się trzyma (trzeba wetknąć z powrotem) UWAGA - spasowanie elementów karoserii to jakiś żart. Nierówne szczeliny nad tylnymi światłami, odstające i wyginające się końcówki zderzaków i takie tam. W sumie nic ważnego ale sprzedając auto będziesz się tłumaczył kupującemu który czyta poradniki typu "jak nie dać się w...ć handlarzom" Odstająca osłona nadkola. Widać, wiele przed nami...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra K Hatchback 5d