Przeniesienie napędu
: Zaskakująca dynamika jak na silnik 1.4 125km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Rozłączający się telefon przy połączeniu przez przewód
4,0
Całokształt
Pomimo drobnych mankamentów bardzo dobry, oszczędny samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pozytywnie zaskoczył. Bardzo dobra kultura jazdy, dosyć wysoka dynamika jak na silnik benzynowy, przy jednoczesnym niskim spalaniu. Przy prędkościach autostradowych do 140km/h spalanie, poniżej 6l jest osiągalne. Praktycznie przy każdych prędkościach auto dość żwawo reaguje na pedał gazu. Problematyczny jest jedynie pierwszy bieg, które jest ospały.
4,0
Skrzynia biegów
Auto zostało przeze mnie wzięte przy około 35 tyś km, jako auto używane. Jak na auto stosunkowo nowe, skrzynia pozostawia trochę do życzenia. Biegi wchodzą dosyć precyzyjnie, pod warunkiem, że nie zmieniamy ich za szybko. Przy dynamicznym przyspieszaniu, zdarzyło mi się, że 3 bieg zazgrzytał.
5,0
Układ jezdny
Auto świetnie trzyma się drogi, układy elektronicznego wspomagania kierowcy robią robotę. Do tego auto bardzo dobrze reaguje na nierówności.
3,0
Karoseria
Brak problemu z rdzą (auto niegarażowane), natomiast powłoka lakiernicza dosyć cienka. Mam wrażenie, że tu i ówdzie pojawiały się ryski od samego patrzenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Rozmiar szyby tylnej, jak na nowe auto i przerośnięte słupki C była w porządku. Problem natomiast pojawiał się z masywnymi słupkami A i widocznością na boki. Sprawy nie ułatwia spore lusterko z czujnikiem deszczu na środku przedniej szyby. Kilkukrotnie podczas wyjazdu z parkingu/ulicy, na ostatnią chwilę zauważyłem nadjeżdżające auto. Pomimo wysokiego ustawienia fotela, sprawia wrażenie mega obudowanego.
Na minus czujniki parkowania. Pomimo tego, że są to:
* przednie czujniki, potrafią wykrywać odgiętą tablicę rejestracyjną, przez co piszczą jakbyśmy w coś wjeżdżali, (problem na otwartym polu przy wietrze)
* czujniki generalnie są ospałe, więc trzeba bardzo powoli parkować
4,0
Ergonomia
Ogrom przestrzeni dla kierowcy i pasażera (kosztem bagażnika). Przy podróży w 4 osoby, bagaże trzeba upychać i kombinować. Jak dla mnie na ogromny plus zasługują tutaj analogowe przyciski do sterowania multimediami oraz klimatyzacją. Dodatkowo na kierownicy wszystko to czego potrzeba.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z automatyczną klimatyzacją. Generalnie szybko się nagrzewa i chłodzi. Czasami jednak podczas przełączania trybu na manualny, np. tylko ogrzewanie szyby, auto musi chwile pomyśleć i nawiewy wolno się przełączają.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Patrz punkt ergonomia. Przy prawie maksymalnym odsunięciu fotela do tyłu, z tyłu może podróżować pasażer.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wygłuszenie kabiny. Silnika nie słychać, podczas jazdy można normalnie rozmawiać nawet przy większych prędkościach. Na minus słabe dociągnięcie tylnych drzwi, co powoduje 'trzeszczenie' uszczelek na drobnych nierównościach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Usługi są tanie, auto podczas 4 letniej eksploatacji nie miało żadnej poważnej awarii (wymiana hamulców, oleje, filtry). Części nawet przy zakupie u mechaników w akceptowalnych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
W okresie, w którym szukałem samochodu nie było innych samochodów za taką cenę z tak dobrym wyposażeniem (automatyczna dwustrefowa klima, wyświetlacz z możliwością podłączenia android auto/apple car, czujniki parkowania przód tył).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rzadko się zdarza, ale bardzo irytująca rzecz. Multimedia (radio) potrafią po prostu same z siebie się wyłączyć, co powoduje utratę połączenia z telefonem.
Czasami też pomimo połączenia poprzez przewód z telefonem, android auto / apple car po prostu się rozłącza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrz łatwość utrzymania. Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 125KM 92kW
[l/100km]