Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback 5d

Mateusz, 4 lata temu
Silnik 1.4 Turbo 125KM 92kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 8.5 litra jako średnia z 75 tys. to nieco dużo, ale silnik świetnie radzi sobie przy prędkościach autostradowych, nie męczy się i widać że ta konstrukcja spokojnie może dać +25km, maksymalna moc jest przy około 4.5 tys. obrotów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nawiew - klimatyzacja, głośno pracuje, chciałbym żeby było ciszej.
Karoseria : Bardzo delikatny lakier (jasny błękit)
4,0
Całokształt
W momencie zakupu (2017) najtańszy w pełni wyposażony kompakt z turbobenzyną. Niezwykle szeroki, prawie +10cm w stosunku do innych aut tej klasy przez co
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, ładnie rozwija moc, kręci się do 4.5 tys.
2,0
Skrzynia biegów
Najsłabszy element auta, biegi trzeba wrzucać powoli i delikatnie żeby uniknąć szarpania, zdecydowanie bardziej do spokojnej niż sportowej jazdy.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest komfortowy i cicho wybiera nierówności. Niestety braku precyzji w prowadzeniu i stabilności w zakrętach.
4,0
Karoseria
Bardzo cieńki lakier który rysuje się od samego patrzenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Standardowa widoczność, jedyny problem to wycieraczki które nie dochodzą do krawędzi przedniej szyby.
5,0
Ergonomia
W środku jest bardzo dużo miejsca, duże schowki na drzwiach, duży schowek w podłokietniku, mały schowek po stronie kierowcy. Brakuje tylko schowka na okulary pod lapką jak w markach koreańskich, ale i bez tego solidne 5.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwu strefowa klimatyzacja działa dość wydajnie, ogrzewanie również. W moim egzemplarzu zaciera się powoli kompresor klimatyzacji, działa coraz głośniej i został już przez serwis zakwalifikowany do wymiany gwarancyjnej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest około 10 cm szersze niż analogiczne kompakty innych producentów oraz ma stosunkowo mały bagażnik co daje bardzo bardzo dużo miejsca dla kierowcy, pasażera siedzącego obok i pasażerów z tyłu. Prawdziwy krążownik.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale mogłoby być lepiej, najgłośniej jest z tyłu, ewidentnie brakuje wygłuszenia bagażnika i tylnych nadkoli. Wystarczająco na klasę pojazdu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana oleju w serwisie to około 200-300 zł, przegląd pierwszy około 500 zł. W porównaniu z innymi markami koszty serwisowania są zaskakująco niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezkonkurencyjny. W 2017 nie było tak taniego i dobrze wyposażonego auta, jedynie co to około 10% tańszy fiat tipo miał pośredni wtrysk i mniejszy moment obrotowy, ale fatalne materiały, cała reszta była droższa. Obecnie konkurentem pod względem wyposażenia mogła by być Kia Ceed z nową turbobenzyną 1.4.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata i 75 tys. tylko serwis olejowy i podstawowy przegląd. Auto ma głośno pracujący kompresor klimatyzacji, który został zakwalifikowany do wymiany, ale dalej pracuje, po prostu hałasuje. Nie jest to odosobniony przypadek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 36

Opel Astra K – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Astra K Hatchback 5d