Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback 5d

Bazakbal, 6 lat temu
Silnik 1.4 Turbo 125KM 92kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Inne : Wyciszenie, to bajka w tej klasie.
4,0
Całokształt
Autko generalnie dobre, aczkolwiek nierówne. Kilka rzeczy ma doskonałych, kilka beznadziejnych, natomiast resztę na dobrym poziomie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wydaje się, że teoretycznie to słaby silnik (w porównaniu do konkurencji), ale sprawuje się bardzo dobrze. Przyspiesza chętnie (od 2500 rpm) w dużym zakresie prędkości do ok. 150 km/h. Na trasie/autostradzie z 3 pasażerami na pokładzie jest troszkę gorzej, ale i tak dobrze. W mieście (Kraków) jest konkurencją dla smoka wawelskiego w żłopaniu. Poprzednim autem 1.6 132KM w mieście nie przekraczałem 8l/100km. W astrze nie ma opcji, żeby się zmieścić w 9l/100km. Natomiast na trasie z prędkościami 90-100 km/h pali b. mało ok. 6l/100km. Na autostradzie z prędkością rzędu 150 km/h 8l/100km.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jest bardzo precyzyjna. Po prostu przyzwoita, czasem jest problem przy redukcji z 6 na 4, lub 5 na 3. Trzeba poszukać biegów, żeby weszły. Jak ktoś się przesiądzie z japońców będzie rozczarowany.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprężyste, a jednocześnie dość dobrze wyłapujące nierówności. Trochę zbyt dużo trzeba się nakręcić kierownicą, mogłaby mieć mniejsze przełożenie.
4,0
Karoseria
Jest dość ładne i lekkie. Oczywiście terapię odchudzającą widać na masce, drzwiach itp. Przy niewielkiej kolizji będzie się pewnie mocno odkształcało. Powłoka lakiernicza wygląda jak nowa, ale to krótki okres użytkowania. Dość mały bagażnik. Plastiki w środku dość twarde, ale jeszcze nie trzeszczą.
Komfort
4,0
Widoczność
Przy jeździe w zakrętach trochę przeszkadzają słupki.
3,0
Ergonomia
Typowa dla opla - poprawna. Podłokietniki za nisko, a lewy (drzwi) twardy jak deska. Lewarek skrzyni biegów mógłby być wyżej. Chromowane elementy na kierownicy i obwódkach zegarów dają bardzo nieprzyjemne refleksy od słońca, które oślepiają (szczególnie kierownica). W nocy zegary są na tyle płytko, że ich odbicie widać zbyt wyraźnie w bocznej szybie. W słoneczny dzień jadąc pod słońce obicie deski rozdzielczej zbyt mocno odbija światło, co daje obraz na przedniej szybie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca. Dość wygodne fotele.
5,0
Wyciszenie
Zdecydowanie najmocniejszy punkt auta. Z dobrymi oponami jest bardzo cicho do ok. 160 km/h. Silnika praktycznie nie słychać, chyba że gwałtownie przyspieszamy. Szkoda, że sprzęt audio gra cieniusieńko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oprócz spalania w mieście nic nie budzi niepokoju, ale to niemal nowe auto.
4,0
Stosunek jakość/cena
To jest dobrze wyceniony samochód.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wentylatory od nawiewów hałasują (słychać padające łożyska). Łożysko w tylnym kole zaczyna hałasować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra K Hatchback 5d