Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback 5d

Daniel Sito, 6 lat temu
Silnik 1.4 Turbo 125KM 92kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 61 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo małej pojemności potrafi miło zaskoczyć
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Jak narazie żadnych usterek
5,0
Całokształt
Auto przyciąga uwagę. Ładne lampy do tego ledy w lampie jako światła dzienne i postojowe wypas. W poprzednim modelu tak ładnie nie świeciły widać było nie wypełnienia. Tu świeci cały pasek trójkąta Led. Wnętrze bardzo praktyczne. Autem w półtora roku zrobiłem 60tys auto służy mi za prywatne jednak dalekie trasy na dojazd do pracy. Auto jak narazie bez awaryjne wymiana częstsza oleju niż zaleca producent bo co 10tys. Dbam o auto jak tylko mogę. Koszta serwisowania też nie są wysokie. Jeśli chodzi o silnik to jest dynamiczny jak na 1,4 poprostu robi robotę. Spalanie jakie utrzymalem w trasie polska Niemcy polska przy 4 dorosłych i barażach z prędkością 130-150km/h to 5,8litrow wg komputera wg tankowania 6 litrów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oszczędny co na dzisiejsze czasy jest bardzo ważne. Jak na 1,4 125km jest bardzo dynamiczny. Robi swoją robotę jednak jego żywotność przy mocy odniesionej do pojemności silnika może nie być za długa dlatego zakupiłem drugie auto z takim samym silnikiem żeby w razie W poprostu wymienić jeśli obecny silnik padnie. Niestety robię nim duże km. Spalanie 5.8litra wg komputera wg tankowania 6 litrów przy 4 dorosłych i bagazach
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ładnie pracuje. Biegi wchodzą tak jak powinny. Wstecznego też nie trzeba specjalnie szukać praktycznie sam wskakuje. Drążek zmiany biegów bardzo fajnie zaprojektowany. Wygodny do trzymania podczas zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Przy moich oponach 225/65 r16 nic nie jest chyba jej straszne. Jestem młodym kierowca i ze znajomymi jezdzimy wszędzie. Autostrady, krajowki, drogi wojewódzkie, piaszczyste jak i leśne. Owszem przy gorszych drogach jedzie się ostrożniej ale przy większych prędkościach tak naprawdę nierówności się nie czuje natomiast dostaje po dupie zawieszenie dlatego staram się jak najdelikatniej jechać.
5,0
Karoseria
Ktoś pomyślał żeby nie pakować w nią plastiku ale nie do końca bo tylko górna deska rozdzielcza jest na miarę tego samochodu. Reszta dolna część to już plastik i tu jest minus tego auta. Natomiast zmniejszenie ilości przycisków i skupienie się na łatwym dostępie do wszelkich fanki tego auta jest dużym plusem. Komfortem mogę już nazwać na pełnym wypasie masażer w fotelach.
Komfort
5,0
Widoczność
Podgrzewane fotele fajna sprawa ale to już prawie standard w aucie. Tylnia kanapa również podgrzewana. Miejsca w aucie jest o wiele więcej niż w poprzednich modelach każdy kto nie zna tego auta dziwi się jak Astra urosła. Funkcjonalny panel sterowania klimatronikiem i innymi bajerami usunięcie dziesiątek przycisków było dobrym pomysłem. Radio czytelne nagłośnienie bardzo dobre lecz trochę w swoim modelu zwiększyłem moc poprzez dołożenie tuby w bagażniku. Masażer w fotelach rewelacja auto wiele komfortu w niskiej cenie niż inne modele za większą kasę. Tu płacisz za to samo tylko mniej u innych płacisz tylko za markę.
5,0
Ergonomia
Porywny samochód. Daje rade więcej niż przewidział producent. Tymczasem pozdrawiam kierowców z książką którzy nie wierzą w coś co nie jest napisane w instrukcji użytkowania auta. Auto potrafi śmiało lecieć 240km/h sprawdzane na autostradzie u Niemca a w książce prędkość maksymalna to 232km/h
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo dobrze grzeje. Pasażer inna temperatura kierowca inna i nie czuć wcale tych różnic temperatur. Klima jak najbardziej chłodzi jak powinna chociaż przy temperaturach 39 stopni klima już wymiekla. Niby czuć było chłód ale jak się ustawilo bezpośrednio kratki na człowieka. Natomiast przy normalnych temperaturach bardzo fajnie i przyjemnie utrzymuje temperaturę w aucie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto napewno urosło od poprzedników.
5,0
Wyciszenie
Bardzo ciche auto. Czasem się zastanawiam czy mi nie zgasł. Nie wiem jak to jest wykonane ale szacun za tak ciche auto.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani serwis. Zmiana oleju to zaledwie 169zl serwis 230zl a co 2 serwis około 750zl. Wymiana świec oleju klocki hamulcowe płyny itd.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie auto zasługuje na chwale. Jeździłem wieloma autami nowymi i starszymi i żadnym nie jeździło mi się tak wygodnie. Trasy średnio 2tys km w tydzień
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie bez żadnych awarii. Auto w moim posiadaniu jest już prawie 2 lata
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra K Hatchback 5d