Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback 5d

Krzysiek, 6 lat temu
Silnik 1.4 Turbo 125KM 92kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dobre przyśpieszenie i elastyczność 80-140
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Po osiągnięciu temperatury pracy robi się bardzo cichy. Elastyczny. Idealny do tego auta. Dobrze przyśpiesza i jest elastyczny przy prędkościach 80-140. Napędza auto lekko i sprawnie. W moim egzemplarzu występują lekkie wypadania zapłonu i delikatne poszarpywania. Wymiana oprogramowania sterownika silnika nic nie pomogła.
4,0
Skrzynia biegów
Poprawna. Nic nie haczy. Na 6 biegu przy 3 tys. obrotów mamy prędkość 140 km/h. W miarę dobrze zestopniowana. Przy zmianie biegu z 1 na 2 trzeba bardzo delikatnie puszczać sprzęgło, inaczej występuje spore szarpnięcie.
5,0
Układ jezdny
Raczej twardo ale pomimo to komfortowo.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę szeroki słupek A. Słaba widoczność do tyłu, ale i tak patrzę przez lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Intuicyjna obsługa. Brak schowka na okulary i telefon.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. Prawidłowo. Szybko się nagrzewa zimą, latem klimatyzacja daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W kabinie jest sporo miejsca, zarówno dla kierowcy i pasażerów oraz na tylnej kanapie. Mam 192 cm wzrostu. Zbyt mały bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Od silnika jest bardzo cicho. Wynika to z jego cichej pracy. Bardzo słabo wyciszona kabina. Słychać wszystko z zewnątrz. (Siedząc w środku na parkingu, przy wyłączonym silniku słychać dokładnie jak ktoś rozmawia na zewnątrz, do tego stopnia, że sprawdzam czy szyby są zamknięte). Bardzo głośne fabryczne opony Continental. Po zmianie na inne jest znacznie lepiej. Mam wrażenie, że auto testowe było lepiej wyciszone. Spodziewałem się lepszego wyciszenia. Nie mam pakietu wyciszenia. Polecam dokupić. Po zmianie opon i wygłuszeniu przestrzeni bagażnika jest akceptowalnie przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko koszty paliwa i przeglądów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wśród konkurencji tylko drożej. Wersja ENJOY z pakietem Biznes Plus za 65 tys. zł
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lekkie poszarpywanie silnikiem - brak rozwiązania problemu. Trzeszczenie uszczelek - silikon załatwił sprawę. Trzeszczenie w drzwiach kierowcy - brak diagnozy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra K Hatchback 5d