Inne
: Raczej nie przypominam sobie, eksploatacja.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry wybór, świetny stosunek tego co dostajemy za stosunkowo niewielką cenę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mały minus za kulturę pracy przy wolnym ruszaniu na niskich obrotach. Poza tym bardzo elastyczny i super się zbiera. Jednocześnie pali umiarkowanie, miasto koło 8,120 6, 140 7. Są to wartości rzeczywiste z instrybutora. Jak ktoś umie wykorzystać parametry tego silnika to naprawdę można czerpać dużo frajdy szczególnie przy wyprzedzaniu na zwykłej trasie. Przez pięć lat do dzisiaj pali na dotyk zimno ciepło, szybkie świece żarowe i co ciekawe nie kosztują majątku jak w wersji 165KM, tam są z czujnikiem ciśnienia czy coś w tym stylu.
5,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie wystarczająco precyzyjna i nie psuje się, przy tym silniku na szczęście nie ma słynnej m32. Co ciekawe dosyć długie przełożenia, 5 najlepiej wbić przy min. 90 a 6 przy 120. Mam też astrę GTC 1,4 140 i tam możemy spokojnie jechać 70 na 6. Tylko tam już czuję luz na lewarku i jakby delikatniejsza się wydaje...
5,0
Układ jezdny
Drążek Watta z tyłu sprawia że jedzie w zakrętach mega. Ostatnio na zakopiance aż się śmiałem jak nowy Mercedes CLS wymiękał za mną i tylko na prostych mnie doganiał. Ale może po prostu kierowca cipka
3,0
Karoseria
Poszycia progów po 10 latach zaczynają bąbelki wychodzić, ogólnie tragedii nie ma, z tego co pamiętam to jakiś ocynk jest.
Komfort
3,0
Widoczność
Ogólnie jest ok ale te słupki a... Uwaga na przejściach, naprawdę. Jak dojeżdżam do przejścia dla pieszych to za każdym razem muszę się upewnić na 100 procent czy ktoś się nie ukrył, szczególnie za lewym he he.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, minus za regulację oparcia, bardzo ciasno na rękę przy odsuniętym fotelu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima auto dwie strefy, szybko i wydajnie schładza, dosyć dobrze trzyma ustawioną temperaturę. W zimę super, mam system quickheat, w drugiej Astrze żony tego nie ma i przy odmrażaniu czy odparowywaniu mega różnica. Do tego po 2km już ciepłe leci.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 187 i mógłbym jeszcze spokojnie odjechać fotelem więc chyba nawet 200 się zmieści. Ale wtedy za kierowcą nikt nie usiądzie. Za mną też średnio, z tyłu raczej tak do 180 i tylko 2 osoby. Bagażnik pojemny i praktyczny z podwójną podłogą.
3,0
Wyciszenie
Ogólnie ok, jednak według mnie nadkola słabo wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Raczej nic się nie psuje, olej wg wskazań komputera wychodzi około 13-14 tysięcy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie bardzo dobry stosunek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej tylko eksploatacja
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelkę smoka należy zmieniać co 3-4 wymiany oleju czyli 60 tys max według mnie. Trochę roboty przy tym jest niestety. Chociaż ja zmieniłem dopiero po zakupie przy około 220 i silnik jak żyje. Była też wada fabryczna amortyzatorów które pukały, też wymieniłem i jest ok.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
[l/100km]