Inne
: Fotele ergonomiczne - rewelacyjne, wygodne, świetnie trzymają, po prostu bomba.
5,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę niewielki przebieg (14 tys. km po 2 miesiącach użytkowania) wciąż uważam, że jest to najkorzystniejszy zakup w tym zakresie cenowym i w tej klasie. Samochód jest wyposażony bardzo komfortowo i zapewnia miłe doznania podczas jazdy. Dla fanów sportowych wrażeń polecam jednak inne samochody, tak o 300 kg lżejsze :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik Diesla na postoju głośno klekocze, podczas jazdy jest OK. Dobre wyciszenie w kabinie, choć Insignia jest jeszcze cichsza (no ale to klasa wyżej). Auto sportowych osiągów nie ma, ale to wina wysokiej masy - nawet 160 KM ma problemy z ponad 1,6 tony. Ogólnie silniki konkurencji sprawiają kulturowo lepsze wrażenie.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam porównania z innymi automatami, dlatego daję wysoką notę za brak potrzeby wachlowania dźwignią. Wygoda i komfort. Jedyny minus to głośniejsza praca niż manual, którego wogóle nie słychać - ale jak rozumiem ten typ tak ma.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre prowadzenie, bez względu na obciążenie samochodu. W zakrętach super, a na trasie stabilnie i komfortowo (duży rozstaw osi).
Komfort
3,0
Widoczność
Bardzo szerokie słupki przednie powodują, że trzeba się mocno przechylać, żeby nam się żadne auto za słupkiem nie schowało. Okienka z przodu nie pomagają. Wiem, że to cena bezpieczeństwa, ale oceniając sprawiedliwie - jest przeciętnie.
5,0
Ergonomia
Jako typowy gadżeciarz lubię mieć dużo przycisków -> wcale nie są one kłopotliwe jak w wielu testach opisano, a mnogość funkcji dostępnych za przyciśnięciem jednego przycisku cieszy. Jeśli w nowoczesnym samochodzie naładowanym elektroniką ktoś chce mieć 2 pokrętła, to musi zamówić sobie najuboższą wersję.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja powinna zapewnić pełną dowolność w ustawieniach, natomiast tutaj np. kierunek nadmuchu jest kierowany tak samo w obu strefach. Brakuje również klawisza \"mono\" -> do sterowania obiema strefami jednocześnie.
Sam w sobie nawiew jest OK, bardzo fajna funkcja ustawienia kratek na nadmuch w wielu kierunkach - naprawdę działa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dowolna ilość miejsca, samochód jest szeroki - nie ma trącania się łokciami z pasażerem. Z przodu miejsce na 1,5 l butelki i wiele praktycznych schowków - jest ogromny postęp w porównaniu z Astrą H.
Z tyłu wydaje się być ciasno, ale tylko zanim zajmie się miejsce. Długie siedziska pasażerów powodują, że wizualnie miejsca jest mało, jednak jest go tyle samo co w Astrze H (czyli OK jak na klasę kompakt)
5,0
Wyciszenie
Świetne wyciszenie wnętrza jak na tę klasę powoduje, że zaczynamy słyszeć najcichsze nawet odgłosy z wnętrza (mocowanie pasa ocierające o fotel itp), które z kolei zaczynają denerwować :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa porównywalne z Octavią 2.0 TDI w manualu, czyli: 5.0-5,5 przy jeździe emeryckiej 110-115 km/h autostradą (ale ja tak długo nie potrafię), do 8,5 w mieście na włączonej klimie i w korkach.
Średnia w moim przypadku -> dużo tras z prędkością przelotową 160 km/h to 7,2-7,5 l/100 km, co uważam za przyzwoity wynik jak na tak ciężki samochód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
konieczność wymiany trzeciej lampy stopu (ciekła woda na myjni), oraz dziwne zachowanie elektroniki - bez wpływu na własności jezdne (zatrzymanie, wyłączenie + włączenie silnika pomogło)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
[l/100km]