Nic dodać, nic ująć. Już 3 miesiące przed zakupewm zaprzestałem dalszych poszukiwań, wiedząc, że to o to mi chodzi. Jakby mi ktoś takie auto pokazał za 50 lat, no, OK, może bym uwierzył, ale teraz... Jak ta Firma to robi?
Wrażenia
5,0
Silnik
Od 80 do 120 km/h na PIĄTYM BIEGU, UWAGA!!! TRZY SEKUNDY!!!!! Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, co tu jest grane? Kurczę, to nie jest śmieszne!!! Oczywiście, da się jeździć bezpiecznie, ale ktoś tu ściemnia w danych fabrycznych!!! Jakbym na siłę miał szukać niedomówień odnośnie wszystkich wersji, mógłbym zapytać - po co dwulitrówka?!
5,0
Skrzynia biegów
Owszem, auto jest nowe, ale i tak duża poprawa w stosunku do Trójeczki, którą miałem zaszczyt użytkować. Nic nie zgrzyta, nie haczy, zmianę biegu zauważam jedynie dzięki obrotomierzowi, a silnik nie zauważa jej w ogóle, jakby moment był dostępny od zera do \"czerwonego pola\"!
5,0
Układ jezdny
Komfort resorowania - nie da się ocenić (przecenić), stabilność - nie wiem, czy w jakimkolwiek renomowanym aucie sportowym osiągnęła taki poziom! Układ kierowniczy - żyleta,niby niepotrzebnie aż tak precyzyjny w aucie rodzinnym, ale ogólnie w kwestii najważniejszych parametrów - przyjemnie zadziorny, przewidywalny, naprawdę chapeaux bas!!!
Komfort
5,0
Widoczność
Nie jest tak źle, jak twierdzą niektórzy, ale do ideału troszeczkę (podkreślam - troszeczkę, nie dużo) brakuje, także ta piątka jest z minusem. Najważniejsze, że absolutnie nie występuje zagrożenie bezpieczeńatwa jazdy.
5,0
Ergonomia
Skandal doprawdy, że wiele osób twierdzi, iż jest kiepska. Ja mam wersję Cosmo, sporo elementów wyposażenia i po kilku kilometrach wiedziałem, co gdzie jest. Może wpływ na to miało krótkie użytkowanie Insignii jako auta zastępczego, ale i tak w Astrze ergonomia jest na najwyższym poziomie!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zmiana temperatury o kilkanaście stopni trwa kilkanaście sekund, niepojęte (2-strefowy automat)!!! Obsługa, wbrew opiniom Kochanych Życzliwych, banalna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bałem się troszkę, bo drzwi tylne wydawały się bardzo małe (Insignia mnie rozczarowała pod tym i tylko tym względem). Nic bardziej mylnego! Jako niepełnosprawny bez trudu przeisadam się z wózka nawet do tyłu auta. Z przodu panują natomiast iście luksusowe warunki. W tym aucie da się zjeść, pouczyć, pospać... Rewelka!
5,0
Wyciszenie
Niemcy użyliby na dźwięk silnika określenia \"brummig\", które zwykle w tej klasie pojazdów jest przytykiem, czy wręcz określeniem wady. Ja, miłośnik motoryzacji, mam zgoła odmienny gust. Znam wozy cichsze (to nie znaczy, że fajniejsze!!!), ale mój także dzięki rasowo dieslowskiemu brzmieniu (nie klekotowi!!!) silnika zapewnia ogromną frajdę z jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali 4-5 litrów na setkę (na dotarciu!!!), więc rosnące ceny paliw mi nie straszne. O przeglądach nie jestem w stanie nic napisać (malutki przebieg, autko jeszcze ciepłe:-)), napraw obym uniknął (znając moje pozytywne doświadczenia z firmą, jest to mozliwe)
5,0
Stosunek jakość/cena
To chyba wszystko wyjaśnia, czyż nie?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest zbyt nowy, by cokolwiek miało się psuć, ale mam absolutną pewność, że tak już zostanie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrz: drobiazgi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW
[l/100km]