Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer

Paweł.opel, 5 lat temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 176 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Opinia dla zainteresowanych kupnem. Pierwsze co trzeba zaznaczyć że to jest opel auto kompaktowe, nie jest to klasa premium ale w rozsądnym budżecie mamy naprawdę przyzwoite młode, ładne autko. Mój 7 opel i nie powiem że ostatni :) puki co jestem bardzo zadowolony. Duże przestrzenne auto z pojemnym bagażnikiem z silnikiem 1.7CDTI 110KM naprawdę sobie radzi i w mieście i na trasie, auto mam w pełnej opcji na ładnych aluskach, cieszy oko oraz zwraca na siebie uwagę przechodniów. Plusy auta to na pewno koszty utrzymania, wymienię kilka: rozrząd 350zł (oryginał INA OEM) Serwis na 15tyś (olej+filtr, filtr paliwa, kabinowy, powietrza, płyn chłodniczy) niecałe 500zł (wszystko z górnej półki) wymieniałem komplet hamulców przód (TRW) 600zł, ubezpieczenie oc ac nnw ful opcja przy max zniszkach 1400zł na rok. Spalanie: mieszkam w górzystym terenie w miejskiej jeździe 5,8l-6l, trasa do Niemiec auto załadowane prędkość 140km/h na tempomacie średnie spalanie 5l, raz przetestowałem jadąc sam nie oszczędzając prędkości 170km/h-190km/h spalanie średnie 6,4l. Dla tych co się boja filtra DPF w oplu komputer informuje kierowcę o pełnym filtrze i steruje kierowcę do puki filtr się nie wypali, Kolejny plus to pełnowymiarowe koło zapasowe w bagażniku. Minusy auta to system start-stop w wersji ecoflex, po odpaleniu trzeba go wyłączać przyciskiem, ta opcja wymaga specjalnego akumulatora hybrydowego (koszt ok 800zł oryginał) ale plusem jest wzmocniony rozrusznik i alternator (żywotność przewidziana na całe użytkowanie auta). Kolejny minus w moim przypadku to ciężko pracujący lewarek zmiany biegów po dłuższej trasie bez zmiany biegów, po jakimś czasie wszystko wraca do normy. Przyciski na konsoli wyglądają ładnie ale są nieporęczne. Dobra rada dla nowych użytkowników: pilnować wymiany: oleju i filtrów w przedziale 10-15tyś max!, wymiany płynu hamulcowego co 2lata max, wymiany płynu chłodniczego co 5lat max, nie oszczędzać na olejach filtrach czy płynach-nie opłaca się, zapoznać się na jakiej zasadzie działa filtr DPF i jak się wypala. Mam nadzieję że moje kilka zdań przybliżyło wam temat Opla Astry J życzę udanego zakupu i użytkowania! :)
Wrażenia
5,0
Silnik
dynamiczny i ekonomiczny
4,0
Skrzynia biegów
troszkę brakuje do ideału
5,0
Układ jezdny
prowadzi się pewnie, dobrze wybiera nie równości, na autostradzie "płynie"
5,0
Karoseria
ocynk
Komfort
4,0
Widoczność
przednie słupki troszkę ograniczają widoczność, kwestia przyzwyczajenia
4,0
Ergonomia
mogło być lepiej
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogólnie ok, szkoda że nie ma opcji szyba-nogi
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca na w sam raz
5,0
Wyciszenie
bez zarzutu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
autko tanie w utrzymaniu
5,0
Stosunek jakość/cena
bardzo dobra
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie miałem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie miałem

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Sports Tourer