Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer

Piotr, 4 lata temu
Silnik 1.3 CDTI ecoFLEX 95KM 70kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 201 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Astra J Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX 95KM 70kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : mały, niepozorny dieselek na łańcuszku ale w trasie zjada na deser każdą benzynę do 1,8 l
4,0
Całokształt
Internetowi eksperci zawsze najwyżej oceniają moc , przyśpieszenie potem v max. Jednak kierowcy wiedzą, że te wysokie parametry w większości przypadków w mieście się po prostu marnują. Średnia v z miasta to i tak 40 km/h. W przypadku tego samochodu zaskoczyła mnie doskonała użytkowość, dobra jakość materiałów i całkiem wystarczająca dla mnie moc super oszczędnego silnika. Zupełne zaskoczenie to sprawność, z jaką ten silnik napędza auto na autostradach - 160-170 km/h przy 8l ON/100 i pełnej pace to żaden problem - to norma. I żeby nie było, piszę to z perspektywy poprzednio używanego przez 6 lat V70 II 2,4 D5.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,3 cdti z turbo ze zmienną geometrią nie ma turbo dziury i ciągnie bez zadyszki na każdym biegu - super. Przy płynnej jeździe turystycznej na drogach krajowych i średniej 65 km/h - 3,8l ON/100 !!! Normalnie na 50 l ON robię min. 880 km.
5,0
Skrzynia biegów
lekka ( 1 palcem) i płynna praca 5 biegowego manuala, żadnych zacięć, zgrzytów i chrobotów
5,0
Układ jezdny
Świetne prowadzenie, sprężyste i bez żadnego bujania nawet przy szybkich i ciasnych łukach - ok 100 km/h. Hamulce brzytwa. Żadnych problemów z układem kierowniczym!
5,0
Karoseria
To jest spory 5 drzwiowy samochód ( nie ustępuje poprzedniemu) Ocynk żadnej rdzy. Wszystko spasowane i działające bez problemu ( nawet ograniczniki drzwi :)
Komfort
4,0
Widoczność
b. duże lusterka, niskie zagłówki z tyłu, dobra widoczność do tyłu, - do przodu trzeba się przyzwyczaić do potężnych przednich słupków
5,0
Ergonomia
Wygodne fotele z przodu, naprawdę zgrabna mała w dodatku skórzana i super pracująca kierownica z regulacją, tempomatem i multifunkcją ! Fajna zasłona bagażnika. Klapa unosi się wysoko, głęboki bagażnik ma niski próg, łatwy załadunek. Fajne kieszonki i schowki . Brak środkowego podłokietnika i el szyb z tyłu:( mieści do wyboru: wózek, kosiarkę spalinową a po złożeniu tyłu 2 duże rowery plus pół domu na urlop :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne ogrzewanie i klima ( co prawda ręczna - ale co tam)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przy 180 cm absolutnie wystarczająca, ogromna regulacja foteli
5,0
Wyciszenie
Najlepsze,że przy 150 można normalnie rozmawiać , powyżej pojawia się szum powietrza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
rewelacja, części w cenie barszczyku :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy spośród dotychczas przerabianych 9 samochodów
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem woła, że jest spalona żarówka a tu kuku - żarówka świeci.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wybite łączniki stabilizatorów - jak to po naszych drogach, oprócz tego żadnych (201 tys)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ecoFLEX 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Sports Tourer