Jedyna zaleta tego auta to wyglad,reszta to porazka,naprawde ciezko mi uwierzyc,ze Opel wyprodukowal tak niedopracowany model.
Wrażenia
1,0
Silnik
Jest to pieta Achillesowa tego auta,a gwozdzilem do trumny jest skrzynia biegow.Mimo 115 KM ten samochod nie jedzie,oczywiscie nie oczekuje od astry sportowych osiagow,ale przyzwoitego przyspiesznia jak na 115km.Co gorsza nawet przy wyprzedzaniu redukcja biegu na wiele sie nie zdaje,tylko slychac wycie i auto mozolnie przyspiesza.Przy 120km/h obroty siegaja 3500obr/min co praktycznie dyskwalifikuje ten samochod z dalekich wypraw-wkoncu nie po to kupuje sie kombi,zeby jezdzic tylko po miescie.Silnik jest bardzo glosny,slychac go od najnizszych obrotow,czy bardziej sie go kreci tym bardziej wyje-po 100 km z predkoscia 120 km/h glowa peka !
2,0
Skrzynia biegów
Kolejne nieporozumienie.Nie dosc ,ze tylko 5 biegowa to i biegi sa krotkie. Pewnie w Corsie-aucie typowo miejskim byla by dobra,ale w kombi jest poprostu zle dobrana.Biegi wchodza"gumowo"
4,0
Układ jezdny
Mimo,ze to kombi auto dobrze prowadzi sie w zakretach,rownierz twardosc zawieszenia dobrze dobrana.jest to najmocniejszy punkt astry
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu dobrze.lusteka tez sa duze,za to cofanie to masakra-zwlaszcza,bez czujnikow cofania,tylna szyba brudzi sie bardzo szybko,co tylko utrudnia cofanie.
2,0
Ergonomia
Teoretycznie jest niezle,ale sa 2 bardzo powazne mankamenty,ktore sam sobie sie dziwie,ze opel tego nie wylapal.
Po pierwsze-brak miejsce na reke pod dzwignia hamulaca recznego.Zwalniajac hamulec w koncowej fazie trzeba sie nameczyc,zeby sobie reki nie zmiazdzyc.
2 mankament-swiatla dzienne sa praktycznie bezuzyteczne,za sprawa bardzo intesywnego czerwonego podswietlenia wyswietlacza radia.Nie ma opcji zmnijszenia intesywnosci,ta czerwnien jest do tego stopnia intensywa,ze bije po oczach,jedynym rozwiazaniem jest wlaczenie swiatel dziennych,gdzie mozemy dowolnie korygowac podswietlenie.Brak nawiewu na szybe z jednoczesnym nawiewem na kabine,po deszczu co chwile musimy ratowac sie specjalnym guzikiem ktory odpowiada za nawiew tylko na szybe przednia.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa sie szybciej niz kabina,trzeba przejechac ok 5 km,zeby poczuc jakies cieplo w kabinie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma czego sie czepic jesli mowimy o przestrzni dla kierowcy i pasazerow,bo bagaznik - w sumie dla ktorego kupujemy kombi to nic specjalnego.Przecietny hatchback z tego segmentu oferuje taka sama ilosc miejsca
2,0
Wyciszenie
Wspomnialem o tym w dziale "silnik",poza tym dochodza do uszu szumy,jakby okna byly nie podomykane.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czesci sa ogolnie dostepne i w normalnej cenie.Zuzycie paliwa w tym aucie to masakra,nawet przy 80-90 km/h nie da rady zejsc ponizej 7 litrow na 100 km
3,0
Stosunek jakość/cena
Ciezko mowic o jakiejkolwiek jakosci w tej astrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto bezawaryjne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyzej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
[l/100km]