Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer

Andrzej, 2 lata temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
3,79
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygodny i komfortowy samochód który jest dobrze wyposażony.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Jest awaryjny tak jak skrzynia.
3,0
Całokształt
Samochód niedopracowany i awaryjny. Wysokie koszty eksploatacyjne oraz liczne usterki rzutują na całokształt. Środek przestronny (ale zła widoczność z przodu o słupek a). Trochę mało miejsca na nogi z tyłu. Rzeczy na plus: wyciszenie poprawne, dynamika jazdy ok, silnik żwawy, dobrze ze stopniowana skrzynia biegów. Dobre ogrzewanie. Fotele wygodne. Rzeczy na minus: skrzynia biegów m32 i jej awaryjnosc, liczne usterki od drobnych (zbiorniczek płynu chłodzącego pęka), liczne wycieki oleju z samochodu, błędy "awaria pojazdu" pęknięty kolektor. Samochód nie jest bezawaryjny i pewny. Czekasz tylko aż cyklicznie co 2-3 miesiące coś się psuje.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dynamiczny i o odpowiedniej mocy do samochodu tak ciężkiego. Dobrze znosi gaz. Przyjemna charakterystyka pracy z turbina która od ok 3300 RPM działa. Ale awaryjny i niedopracowany. Liczne wycieki oleju, płynu chłodzącego oraz liczne błędy typu "awaria pojazdu", świecący się check engine.
3,0
Skrzynia biegów
Przyjemnie zestopniowana przekładnia. Jeździ się na niskich obrotach: 2000-3500. Chyba że ktoś lubi dynamiczniej jeździć to można kręcić wyżej. Uwaga komputer podpowiada zmianę przełożeń na tak niskich obrotach że dwunasta moze tego nie wytrzymywać. Moment obrotowy dostepny od dołu choć trzeba przyznać że turbina pracuje od około 3300. I wtedy jest wyraźne zwiększenie mocy samochodu. Ale ta skrzynia biegów jest niestety awaryjna i źle zaprojektowana (kanału smarujące/średnica łożysk). Najpierw są pierwsze objawy zbliżającej się usterki. A potem czekasz aż się zepsuje lub remont za kilka tys. Ważna sprawa: wymiana oleju w przekładni co 40.000 na dobry olej w odpowiedniej ilości.
5,0
Układ jezdny
Stabilny samochód. To czuć przy wyższych prędkościach. Zawieszenie poprawne. Samochód dobrze trzyma się drogi i dobrze reaguje na polecenia kierowcy.
5,0
Karoseria
Dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Ciekawa i ładna linia samochodu. Dobrze wygląda.
Komfort
4,0
Widoczność
Minus w postaci szerokiego słupka A. Na przejściach dla pieszych trzeba się wychylać w bok aby dobrze widzieć co się dzieje z przodu. Bardzo dobre działanie układu klimatyzacji, dmuchawy na przednią szybę w okresie zimowym. Dobra widoczność w lusterkach oraz z tyłu pojazdu.
5,0
Ergonomia
Dużo zależy od oczekiwań. Jeśli design z przyciskami Ci odpowiada to odnajdziesz się. Szybko da się przyzwyczaić i łatwo wyszukać wszystkie potrzebne przyciski. Fotel wygodny, podgrzewanie siedzeń robi robotę w zimie tak jak grzana kierownica (uwaga ogrzewane są tylko miejsca w okolicach 9 i 3). Ładne wnętrze i bardzo ładne zegary.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna 2 strefowa. Wszystko działa bardzo dobrze. Brak uwag lub zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażer i kierowca z przodu mają dużo miejsca. Ale z tyłu osoby powyżej 180 będą miały ciasno. Duży bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Do 120 bardzo dobre. Spokojnie da się rozmawiać. Słabe wbudowane radio CD 400. Zmienia charakterystykę dźwięku w zależności od głośności. Tak jak y był tam wbudowany equalizer który powyżej określonej głośności obcina niskie częstotliwości.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie jest samochód w którym wymieniasz części eksploatacyjne i jeździe. Pojawiają się usterki małe i duże z różną częstotliwością. Koszty usunięcia awarii mogą być znaczne jeśli to coś powazniejszego. A w tym aucie ma co się palić. Spalanie benzyny w okolicy 6-10. Spalanie gazu w okolicy 7+11
3,0
Stosunek jakość/cena
Niedopracowane i awaryjne. Minusy przysłaniają korzyści jakie bez wapienia ma ten samochód.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Liczne wycieki płynu chłodzącego, oleju oraz liczne usterki określane jako drobne. Silnik i jego oprzyrządowanie jest awaryjne.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia m32, dwunasta, turbina. Ma co się psuć. Odma, uszczelnienie silnika.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,5
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sports Tourer