Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer

Rav, 6 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
3,93
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Ilość usterek które są "typowe", kosztowne i raczej nie da się ich uniknąć zniechęcają i to bardzo bo ogólnie auto jest bardzo ok oczywiście dopuki coś nie przestanie działać i nie śą to drobnostki jak guziki czy żarówki.
4,0
Całokształt
Auto jest wygodne, w ekonomiczne dobre zarówno na krótkie jak i długie trasy. Bagażnik jest bardzo duży więc dla rodziny z 2 dzieci spokojnie daje radę.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik jest ok, w miarę oszczędny i chociaż słabo zbiera się na starcie to spokojnie daje radę zarówno na autostradzie jak i w mieście. Niestety wadliwy kolektor dolotowy psuje się z powodu wady konstrukcyjnej w moim przypadku przy 100 tyś km. Padła również sonda lambda i cewka zapłonowa..Podobno to "normalne".
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynie M32 jest moim zdaniem zamierzenie źle zaprojektowana. Plastikowe koszyczki łożysk skrzyni biegów ulegają zniszczeniu i bez oddania do serwisu raczej się nie obejdzie. W moim przypadku padła przy 70tyś km. razem z kołem dwumasowym.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo dobrze.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest ok jednak słupki A są trochę zbyt szerokie i ustawione pod takim kątem że często zasłaniają sporą część właśnie tego kawałka skrzyżowania który chcielibyśmy widzieć.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O ile silnik jest oszczędny a części zamienne relatywnie tanie, to ilość drogich napraw np wymiana koła dwumasowego, naprawa skrzyni biegów czy wymiana kolektora dolotowego sprawia że koszty utrzymania spokojnie dorównują autom z silnikami diesla.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przebieg 100tyś km - wymienione sprzęgło dwumasowe, naprawiana skrzynia biegów, wymieniona sonda lambda, cewka zapłonowa. Sumaryczny koszt ok 10tyś zł. Kupując radzę wykupić jak najszerszy/najdłuższy pakiet serwisowy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Sports Tourer