Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

Wiktor, 5 miesięcy temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Prosty, mało awaryjny, ekonomiczny, dynamiczny
Zawieszenie : Pewnie prowadzi się w zakrętach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Filtr dpf który bywa problematyczny przy jeździe w mieście (wypalanie co 100-150km)porównując go do citroena z podobnego roku, trochę pokonał on opla
5,0
Całokształt
Dobre auto jak za swoją cenę, odwdzięcza się ekonomia, dość dobra dynamika w serii, mała awaryjnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobry, ekonomiczny silnik. Dobra sprawdzona nie skomplikowana konstrukcja (oprócz dpf), ekonomiczny i fajnie oddający moc. Swojego zrobiłem na 160km i 380nm. Nawet jak na kombi nie zastanawia się przy wyprzedzaniu. Wracając do dpfa, wystaczy trochę zadbać i w warunkach 70% poza 30% miasto wypala się co 400km. Spalanie 6 cykl mieszany 5-5.5 w trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Słwane m32 które jeżeli było dbane odwdzięcza sie ekonomia w trasie dzięki przełożeniom (6 bieg 125 przy 2000 rpm, 155 cześć 2500 rpm). Trzeba tylko wymieniać olej co 50 tys i lać więcej niż każe producent.
5,0
Układ jezdny
Mimo elektrycznego wspomagania auto bardzo dobrze i pewnie prowadzi się w zakrętach dzięki tylnej belce skrętnej i w moim przypadku standardowym wyposażeniu w zawieszenie sportowe (nie flexride). Jest trochę twardo ale coś za coś.
4,0
Karoseria
Wiadomo jak to opel. Lakier jest troszkę delikatny choć j nie rdzewieją jeżeli ktoś wyrzucił zatyczki odpływów z drzwi i zakonserwował je w jakiś dobry sposób. Na plus można dać fajna game kolorów opla.
Komfort
5,0
Widoczność
Małe okienka w drzwiach daja mało (przynajmniej kierowcy, pasażera jest przydatne). Nie widzę żadnych znacznych wad w widoczności. Jest dobra
4,0
Ergonomia
Plastiki nie są najwyższych lotów, lecz są wykonane z dobrych materiałów na których przebieg rzędu 200 tys nie robi wrażenia. Rączki przednich drzwi wewnątrz sa tylko delikatne jeżeli ktoś nosi jakieś pierścionki lub sygnety.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na opla przystało wydajny układ klimatyzacji, dopasowany do gabatyow auta. Silnik grzeje się dość szybko jak na diesla, przez zastosowana pompę wody z sprzęgiełkiem uruchamiania przez sterownik silnika. Ja wsadziłem normalna i nie jest jakoś bardzo gorzej
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca na kierowcy i pasażera z przodu. Osoby z tyłu nie narzekają na miejsce (195cm wzrostu) więc myślę że Jets ok
4,0
Wyciszenie
Jest ok, nie ma rewelacji, powyżej 140 słychać trochę szum ale nie wymagajmy rewelacji od auta tej klasy
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Fajnie spalanie, mało awarii. Czego chcieć więcej
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobre, dobrze wyposażone egzemplarze w rozsądnych pieniądzach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok jazdy autem i zrobieniu ponad 20 tys nic się nie dzieje, 1 awaria to sonda w której spaliła się grzałka (przy przebiegu 19e tys a wytrzymałość jej to 200)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting