Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

zaiko, ponad rok temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : DPF !!!!
5,0
Całokształt
Posiadam astrę około 4 lat w tym czasie ( pomijając bieżący serwis - oleje, filtry , klima) wymieniłem jedynie sondę Lambda. Olej wymieniany co 10-12 tyś.
Wrażenia
4,0
Silnik
oszczędny w trasie ( do 110 km/h), dynamika tego urządzenia nie powala ale i nie jest też przesadnie słaba, wysoka kultura pracy ( jak na Diesla) - według mnie , ceny części na dobrym poziomie (silnik 1.7 CDTI)
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemów szczególnie po rozgrzaniu oleju
5,0
Układ jezdny
Na kołach 17 dość sztywny ale precyzyjny.
5,0
Karoseria
funkcjonalna, może się podobać, lakier jak we współczesnych samochodach lubi odpryskiwać
Komfort
4,0
Widoczność
Słupek ,,A" dość szeroki czasami może coś zasłonić, cofanie na lusterka bez problemu.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, duża liczba przycisków może stwarzać problemy szczególnie na początku użytkowania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
silnik Diesla nie słynie ze sprawności cieplnej, w zimie trzeba poczekać aż ciepło w kabinie będzie wyczuwalne ( około 20 km jazdy), sprawna klima daje rade bez problemu dość szybko, climatronik dwustrefowy wydaje się działać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 180 cm wzrostu i osoba siedząca za mną już może mieć problem z miejscem na nogi, polecam siedzenia kubełkowe są naprawdę dobre.
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h można swobodnie rozmawiać, pewnie ma na to wpływ indeks głośności opon, u mnie bez problemu na letnich.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dobra dostępność części, prosta konstrukcja nie nastręcza problemów z serwisem
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
uszkodzeniu uległ przełącznik zespolony sterowania szybami, wymiana na używany bezproblemowa we własnym zakresie, zużyty ( przepalony) tłumik końcowy, uszkodzona mata grzewcza siedzenia - chora cena w serwisie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w moim przypadku ,,sielankową" eksploatację zakłócał bardzo często wypalający się DPF . Przy wyjazdach w dłuższe trasy - żadnych problemów. przy eksploatacji w mieście i na krótkich trasach jest to mocno upierdliwe - skraca żywotność oleju i jest mocno irytujące gdy trzeba czekać aż się wypali. Dodatkowo fakt wypalania ( bardzo duże zadymienie) też nie wygląda ciekawie. DPF to jedyne ustrojstwo które powoduje wpis w tej rubryce, niskie koszty bieżącej obsługi pozwalają na ewentualną naprawę w takcie przeglądu, samochód ,, spokojnie " eksploatowany jest bezawaryjny - nigdy nie zawiódł w trasie a jazdy autostradowe znosił bezproblemowo.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting