Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

Jarosław, 3 lata temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : DPF i chłodnica EGR
4,0
Całokształt
To mój 3 Opel i ostatni. Zawsze byłem z Opla zadowolony lecz ta Astra to porażka. Ogólnie auto niezłe - można powiedzieć typowy średniak ale DPF (filtr cząsteczek stałych ) Opla pokonał. Chyba specjalnie wypuścili taki badziew żeby ludzie spędzali połowę życia w serwisach. Poprzednio jeżdziłem Peugeotem i nie wiedziałem że coś takiego w samochodzie istnieje. Opel sam zachęca żeby ludzie usuwali ze swoich samochodów DPF. I gdzie tu ekologia.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wszystko w miarę dobrze lecz to wypalanie DPF co kilka km. to porażka. Może na trasy całkiem niezły ale do miasta to porażka.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok.
4,0
Układ jezdny
Ogólnie ok. Mogły by być lepsze hamulce ale wszystkie moje Ople tak miały i można do tego się przyzwyczaić.
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Strasznie szerokie słupki przednie które przysłaniają widoczność.
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szału nie ma. Strasznie długo się nagrzewa. Mimo wymiany termostatu nic to nie zmienia. Zimą nagrzewa się po 10 km. Najlepiej by było zakryć chłodnicę kartonem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo mojego wzrostu (197 cm) miejsca jest dosyć.
4,0
Wyciszenie
Mógł by być lepiej wyciszony. Na wyższych obrotach dosyć głośny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciągłe wizyty w serwisach z DPF oraz mycie w profesjonalnych stacjach. Wadliwe chłodnice EGR.
3,0
Stosunek jakość/cena
Żeby nie ciągłe problemy z DPF, chłodnicą EGR i słabym ogrzewaniem dał bym 4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu jest dobrze. Drobnostki nie dokuczają.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciągła walka z DPF bo inaczej przy wypalaniu kłęby dymu za samochodem. Mogli by zamontować kontrolkę że DPF się wypala wtedy można y kombinować żeby go przepalić. Mogła by być też opcja żeby w trasie samemu wyzwolić wypalanie. Poza tym słabo z chłodnicą EGR (nowa 4500 PLN) a w serwisie mówią że to w co 2 Oplu tak jest.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting