Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting
Mamile,
10 lat temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
12 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Astra mało pali i można się nią sprawnie przemieszczać. Jest wystarczająco pojemna, cicha i dobrze trzyma się drogi. Wygodne fotele z przodu i dość sprawny system klimatyzacji sprawiają, że czujemy się w niej całkiem przyzwoicie
Wrażenia
4,0
Silnik
Mało pali. Jest cicha (na pewno cichsza od Passata 1.9). Dość trudno się rusza (masa?) - trzeba dać więcej gazu w porównaniu z Passatem. Musiałem się przyzwyczaić. Nie jest demonem mocy - można wyprzedzić i sprawnie jechać - to tyle.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam żadnych zastrzeżeń. Działa pewnie i sprawnie. Musiałem się przyzwyczaić do szóstego biegu. Podpowiedzi momentu przełączenia na wyższy bieg (wyświetlacz) są dla mnie trochę nielogiczne.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się pewnie drogi - brak uwag. Nie udało mi się wystraszyć siebie lub rodziny.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność przy cofaniu - zła. Dobrze, że są czujniki cofania. Słupki przednie przesłaniają boki - trzeba być ostrożnym w mieście. Tu chyba wygrał design. Nie ma zbyt dobrych świateł mijania i nie jest to kwestia ustawienia.
4,0
Ergonomia
Brak większych zastrzeżeń. Dla mnie trochę za daleko od palców jest dźwignia zmiany kierunkowskazów. Reszta jasna i oczywista. Zdawało się nam na początku, że konsola środkowa ma za dużo przycisków. Dziś stwierdzam, że to jest proste i logiczne. Nie trzeba szukać w opcjach i menu - to co trzeba jest na wierzchu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tryb Auto, przy deszczu nie usuwa zaparowania mimo włączonej klimy. Trzeba sobie wyćwiczyć odpowiednie ustawienia ręczne. Mam wrażenie, że przy deszczu chętniej paruje, jak Passat albo Yaris ...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wygodnie i dużo miejsca. Z tyłu 2 osoby mają w miarę normalne warunki. 3 osoby, to tylko na krótkich dystansach.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho. Przy większych prędkościach słychać szum powietrza. Subiektywnie Passat był w zakresie szumów powietrza cichszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania: pełne ubezpieczenie w DE - około 250 Euro. Paliwo - nie udało mi się przekroczyć średniego spalania 5.2 litra. To wartość z komputera, którą sprawdziłem sam mierząc tankowane paliwo do przebytych km. Auto jeździ głównie "w koło komina". i 3 razy w roku rajd do PL z pełnym obciążeniem. Nie jadę szybciej po autostradzie, jak licznikowe 140 - 160 km (wg GPS z Navi zawsze 8 km/h mniej)
3,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się, że auto jest strasznie drogie. Nie ma prestiżu VW Golfa, a kosztowało około 26 TEuro. Jako auto z Tageszulassung udało nam się je nabyć około 5TEuro taniej - miał 30 km na liczniku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się jeszcze nie stało, ale to przecież całkiem nowy pojazd.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrz wyżej. Faktem jest też, że nie jestem osobą nadmiernie wrażliwą. Może czegoś nie widzę?
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
[l/100km]