Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

Davidov97, 6 lat temu
Silnik 1.6 CDTI ecoFLEX 110KM 81kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 113 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI ecoFLEX 110KM 81kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Piękna sama w sobie
Zawieszenie
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
W moim odczuciu jest to jeden z najładniejszych Opli klasy średniej. Całokształt jest dopracowany, samochód posiada agresywnie wyglądający przód, szerszy tył jak na kombi przystało. Na ulicy rzuca się w oko, w dobrym lakierze oraz przy odpowiednio dobranych alufelgach naprawdę jest na co popatrzeć. Srebrny metalik + grafitowe alufelgi (własny zestaw) naprawdę robi wrażenie. Opływowa linia, masywne zderzaki, grill dobrany z lampami jak dwie krople wody. Opel bardzo się tutaj postarał, by wywyższyć swój samochód pod względem estetyki .
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik z technologią ecoFlex jest dobrym wyborem dla ludzi którzy kupują auto do jazdy a nie do wyścigów. 110 koni, może wydawać się mało, ale odpowiednio napędzają ten samochód. Jednakże wersja 136 koni jest trochę żwawsza , a to przy zapakowanym aucie znaczna różnica. Nie pali dużo, rozpędza auto trochę wolniej niż druga wersja silnika, jednakże przewagą nad drugim silnikiem jest właśnie ecoFlex, który z tym silnikiem jest idealny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynie Opla to jeden z najlepszych elementów tej marki już od dłuższego czasu. W owej Astrze skrzynia pracuje gładko, bez zacięć oraz luzów. Gałka wykonana na końcówkę kija golfowego wygodnie leży w dłoni, jednak blokada wstecznego troszkę zaciąga nas do ciągłej zabawy nią . Przełożenia dobrane odpowiednio pod silnik i jego możliwości - nie za długie, nie za krótkie. 6 biegów pozwala oszczędzać nawet przy wyższych prędkościach
5,0
Układ jezdny
Wisienka na torcie. Coś wspaniałego. Cały układ pracuje tak, jak chcemy. Wspomaganie hydrauliczno/elektryczne to marzenie niejednego samochodu w podobnej cenie. Auto bardzo dobrze się prowadzi, oraz pozwala na szybsze i pewniejsze pokonywanie zakrętów tych małych i większych. Nic dodać nic ująć. Dopracowane do perfekcji .
5,0
Karoseria
Karoseria oceniona wysoko to żaden błąd, czy niewiedza kierowcy. Samochód cały rok stoi na dworze, przetrwał 3 lata i ani grama rdzy na i pod samochodem. Blacha z której jest złożony naprawdę zdaje egzamin. Starsze Ople były kojarzone z rdzą, w sumie słusznie, a tutaj niespodzianka, Astra j nie rdzewieje, mimo że obicia po kamykach czy zadrapania są Inne wady to cienki i podatny na zarysowania lakier, zderzaki masywne, lecz nie tak trwałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednia szyba duża, lusterka wsteczne również, ale nie rozumiem po co te małe rogowe szyby przed lusterkami. Niby coś mają dawać, a tak naprawdę nie służą do niczego prócz tego, że tam po prostu są. Również przy nieodpowiednim ułożeniu fotela , dużo tracimy na widoczności.
5,0
Ergonomia
Wnętrze ładne, jednak trochę jak w samolocie. Bardzo dużo przycisków, co wymagało by uproszczenia niektórych funkcji w samochodzie. Kierownica obszyta skórą, jak i w przedlifcie tak i w polifcie wygląda dobrze. Fotele z trwałego materiału i bardzo wygodne jak na kubełkowe. Wyświetlacz trochę za jasny , jednak interfejs ma bardzo przejrzysty.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pierwszorzędna jakość pracy tego systemu. Żadnych problemów. grzeje szybko, chłodzi równie szybko jak i dobrze. Panel klimatyzacji przejrzysty i prosty. Nie miewam z tym żadnych problemów czy też awarii. Jedynie coroczne czyszczenie klimy i po sprawie. Jak najbardziej 5/5.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla pasażerów jest spora, jednak gdy kierowca duży i trafi się za nim duży pasażer, komuś nie będzie wygodnie. Jednakże pomijając ten fakt, miejsca naprawdę sporo. Jest to jeden z niewielu kombi, który ma tyle miejsca. Bagażnik jak najbardziej na plus. Duży, nawet bardzo jak na kombi, bo 500l , z rozłożonymi siedzeniami aż 1100l !! . Można go załadować i to porządnie.
3,0
Wyciszenie
Cichy jest do około 120 km/h . Później już mniej , ale to i tak dobrze wyciszone auto z nie dużym silnikiem . Dobór odpowiednich opon oraz jakość dróg też ma w tym swój udział, ale mógłby być cichszy niż jest .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy cyklu mieszanym i średniej prędkości 78 km/h pali 6,4 l na 100. Zaznaczam jednak że nie jeżdżę ekologicznie i lubię dać mu więcej gazu. W trasie 4.8/5.2 l na 100 km powinno cieszyć oko jak i portfel. Silnik jak pisałem nie za mocny, lecz oszczędny ! A to w dzisiejszych czasach duży plus. Dodajmy że to koncern GM Motors, a Chevrolety palą znacznie więcej .
5,0
Stosunek jakość/cena
Szukałem kilku kombi z dobrym wyposażeniem i dobrym silnikiem na równi osiągi/ oszczędność. Padło na Astre, ponieważ żadna inna marka nie ma tyle do zaoferowania w wersji buisness niż Opel ! Jeśli dają jedno, biorą drugie a w Astrze mam wszystko co, co w innych markach miał bym w trzech samochodach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Serwis, wymiany oleju i nic tylko jeździć . Auto naprawdę bez zarzutów oraz bubli czy problemów z czymkolwiek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważniejszych usterek. Wystarczy trochę zadbać, lać wysokiej jakości oleje, paliwo, a Opel odwdzięczy się nam niezadownością .

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CDTI ecoFLEX 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI ecoFLEX 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting