Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting
Darek,
5 lat temu
Silnik 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
51 tys. km
Okres użytkowania:
5 lat
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto wygodne i co najważniejsze niezawodne ! Prosta konstrukcja silnika i zawieszenia, trochę brakuje mocy do wyprzedzania, ale w mieście jest ok, szczególnie kiedy klimatyzacja nie jest włączona która obciąża silnik (podobnie jak w innych modelach - swoja droga sprężarka klimy powinna być elektryczna). Jakość wykonania na bardzo dobrym poziomie, mam wersje SPORT z super wygodnymi siedzeniami. Linia bardzo ładna, jeżeli chodzi o Sport Tourer to zdecydowanie ładniejsza od nowej Astry K która przez ta opadającą listwę z ty u wygląda jak karawan. Jestem dość wybredny i powiem szczerze naprawdę wszystko mi tu pasuje. W testach Astry wielu dziennikarzy narzekało na jej nadwagę, ale ja uważam że to zaleta bo auto masywne to auto bezpieczne ! Spasowanie ok, trzeszczy jedynie ten daszek nad zegarami, ale o tym dowiedziałem się z jakiejś recenzji na YouTubie, bo sam wcześniej nigdy go nie "macałem". Przy normalnym użytkowaniu nic nie słychać i w ogóle można tego nie dostrzec. Chyba jedyny minus auta to to że powyżej prędkości 130 km/h w środku robi się dość głośno i w dłuższej trasie staram sie na tempomacie nie przekraczać 120. Co do Awarii to przez 50 tys.km, jedyna nazwijmy to awaria to czujnik w zbiorniczku płynu chłodzącego - komputer pokazywał małą ilośc płynu choć płyn był - wymiana 100 zł), poza tym tylko olej, filtry i klocki przód przy 40 tys. Jestem zadowolony choć oczywiście marze o nowej Insignii :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Ciut za słaby w trasie, ale ekonomiczny jak na wagę i gabaryty auta. W trasie 7,1, miasto 9,3. Mówia że 1.4 turbo jest lepsze ale nie jeździłem niestety. Za to 1.6. jest prosty i bezawaryjny !
4,0
Skrzynia biegów
Niestety tylko 5 biegów, ale tu podobnie jak w silniku skrzynia jest bezawaryjna, czego nie można napisać o skrzyni 6 biegowej w tych astrach montowanych z silnikiem 1.4
4,0
Układ jezdny
Po prostu OK.
5,0
Karoseria
Jak dla mnie piękna linia. Minus wszystkich nowoczesnych aut - miękki lakier.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze choć z przodu przez te małe okienka niewiele widać.
4,0
Ergonomia
Przycisków może ciut za duzo ale tylko jak wsiada sie pierwszy raz, potem jest moim zdaniem ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi i grzeje, ciut za mocno wieje. Szkoda że klimatyzacja nie jest z elektryczną sprężarką.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu i z tyłu miejsca sporo. Mam 191 cm, pozycja za kierownicą super. za mną 2 cm więcej miejsca i nie potrzeba większego auta naprawdę, ale tak jak mówię jest ok.
3,0
Wyciszenie
Hałas przy prędkości powyżej 130 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Praktycznie tylko eksploatacja. paliwa pali mniej niż moja druga Astra G z silnikiem 84 km, gdzie ta jest dużo cięższa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 76 tys w salonie moim zdaniem auto warte tych pieniędzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
[l/100km]