Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

Andrzej, 5 lat temu
Silnik 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 122 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW 2012-2013 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Najbardziej zaskoczył mnie silnik, pozwala na jazdę na niewysokich obrotach i wcale nie jest przy tym żółwiem,
5,0
Całokształt
Dla mnie rewelacja. Wszystko w środku na wyciągnięcie ręki, Fotele komfortowe, dobrze trzymają. Moc auta... jest :) Jak na te swoje 180KM może nie powala, przydało by się zapewne podnieść wartość momentu obrotowego, jednakże auto naprawdę dobrze się zbiera i jest elastyczne. Auto trzyma się drogi, jest pewne i spokojne w prowadzeniu. Jedyne na co można by narzekać to spalanie, miasto w granicach 10l. trasa do 130 km/h 7l, 150 km/h to 8,5l, Ale... masa robi swoje ;) W porównaniu z astrą G klimatyzacja i wentylacja jest perfekcyjna. Odparowuje szyby w kilka sekund! Ogromny +
Wrażenia
5,0
Silnik
Kompletnie nie mam się do czego przyczepić, Pali na dotyk, ochoczo wkręca się na obroty, turbinka płynnie oddaje moc ;) To jest dobrze dopracowana stara konstrukcja uturbiona więc nie ma się co tu psuć. Nadaje się do gazu, gdyż ma system wtrysku pośredniego :)
4,0
Skrzynia biegów
Pomimo wielu niepochlebnych opinii, dla mnie jest dobrze, trzeba tylko dbać o wymianę oleju co 60-80 tkm i skrzynia nie nawali. Jak to mówią, jak dbasz tak masz. 6-ste przełożenie mogło by być nieco dłuższe, ale i tak samo jego istnienie wprowadza wyraźne poprawienie spalania i komfortu jazdy z większą prędkością.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest super, nie czuć wszystkich dziur, kierownica leciutro się kręci, jednakże auto jest deczko podsterowne i na większym luku czasem pojawia się wrażenie, że tył auta chciałby pójść bokiem... Jednakże jeszcze tak się na szczęście nie stało :)
5,0
Karoseria
Wygląd dla mnie jest rewelacyjny, piękne auto i tyle, jednakże kwestia gustu. Uważam, że jest to najładniejsza astra ze wszystkich od F do K
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu b. dobra, boczne słupki nie dają się specjalnie we znaki, z tyłu natomiast jest troszkę gorzej, ale dzięki czujnikom parkowania mi to specjalnie nie przeszkadza. Światło cofania jest chyba tylko po to, aby sygnalizować ten manewr, praktycznie nie oświetla drogi po zmierzchu.
5,0
Ergonomia
Pomimo mocno rozbudowanego panelu sterowania, wsiadasz, 3 minuty zabawy i wszystko wiesz :) Wolę kilka przycisków więcej niż jednym po kilka razy klikać, aby coś zmienić w ustawieniach. Fotele mam kubełkowe z dodatkowym podparciem na uda, Polecam każdemu, trzymanie i komfort +. Z tyłu może nie ma tyle miejsca co w Octawii, ale przy moim 185 cm wzrostu i wygodnym ustawieniu fotela spokojnie można za mną usiąść i nie zabraknie miejsca. Wszystko kwestia indywidualnego ustawienia fotela.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wielki ukłon w stronę inżynierów z Opla. Szybko się nagrzewa, klimatronic dwustrefowy, funkcja ogrzewania kierownicy i przednich foteli w 100% spełnia swoje zadanie, natomiast system odparowania szyb działa ze 100% skutecznością. Kilka sekund i wszystkie szyby odparowane.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód jest dosyć mocno obudowany stąd sprawia wrażenie małej ilości miejsca z przodu, ale jak już się zasiądzie za kierownicą i poustawia fotel odpowiednio to okazuje się, że tego miejsca jest wystarczająco dla każdego,. Z tyłu spora kanapa ogranicza nieco miejsca, ale za to wygodnie się siedzi. Bagażnik duży, ustawny i z płaską podłogą :)
4,0
Wyciszenie
Dla mnie cicho w samochodzie jest do 150 km/h, później robi się głośno, ale tragedii tez nie ma. Jeździłem lepiej wyciszonymi autami, ale nie były to auta klasy Astry tylko 2 klasy wyżej ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standardowo jak w każdej innej astrze, drogo nie jest, Silnik nie jest skomplikowany specjalnie stąd części naprawdę tanie, zestaw kompletnego rozrządu na częściach z pierwszego montażu to koszt 400 zł!, tarcze i klocki w normalnych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem jako używane, więc tu ocenić mogę z innej perspektywy. Auto z 2013 roku kupione w 2018 za kwotę 35 t zł, przyglądałem się również konkurencji, gdzie w grupie VAG za te pieniądze auto minimum rok starsze, octawia z 1.8 tsi to 10 t zł droższa, natomiast auta azjatyckie (Toyota, Mazda, Honda) to minimum 15 t zł więcej, pozostałe auta nie brane były pod uwagę, więc stosunek ceny do jakości w używanym aucie jest naprawdę bardzo rozsądny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim posiadaniu w okresie kilku miesięcy spaliła się jedna żarówka stopu i jedna żarówka świateł mijania. Poprzedni właściciel wspominał o wymianie łożyska koła i nic poza tym
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting