Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

PanSatyros, 6 lat temu
Silnik 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 99 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,57
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto jest definicją klasy kompakt. Daje radę i w mieście i na trasie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Są ale nie unieruchamiają one samochodu. Warto też wziąć pod uwagę że jest to jedno z ostatnich samochodów które jeszcze naprawi kowal.
3,0
Całokształt
Generalnie dobre auto, z całą masą 'ale'...
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik generalnie ok. LPG fabryczne robi dobrą robotę i ekonomia jest nie do pobicia. Problem w tym, że ASO (cały czas serwis ASO) nie umie naprawiać/regulować LPG. Inna sprawa - turbo wytrzymuje stosunkowo niewiele, a po wymianie turbo w ASO auto traci bardzo dużo wigoru. Załącza się dużo wyżej (3200vs 2200obr/min). Podobno była wada konstrukcyjna w elementach oemowych i przy wymianie montowali już poprawione, które 'przytępiają' samochód. Jeśli ktoś liczy że to 140koni da tyle samo co np. w VW 1.4tsi/140km -rozczaruje się. To auto nie jest demonem prędkości. Jest szybkie na autostradzie ale przy wyprzedzaniu nie daje rady.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana z tendencją do haczenia i problemów z synchronizacją pierwszego biegu.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi ale jest ewidentnie za ciężkie. Ciekawostka: mam do czynienia z 3 takimi astrami (identyczne flotowce) i w każdym jest inna siła wspomagania kierownicy.
1,0
Karoseria
Tragedia!!! Lakier tak miękki że rysuje się od samego patrzenia! KOROZJA! Auto 4lata i niecałe 100tyś przebiegu a w każdym odbiciu po kamykach RUDE ślady. Dalej: okolice wlewu paliwa, i rantów nadkoli: tam gdzie chociaż drobne rysy na krawędziach - RUDE!!! Za to bardzo cieszy: doskonałe spasowanie elementów karoserii.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie ok. Duże lusterka bardzo pomagają. Na minus: te małe szybki w słupkach A - to w ogóle nie pomaga.
5,0
Ergonomia
Ten rozbudowany kokpit dla wyższych osób może być problemem ale dla mnie jest świetny. Wszystko pod ręką, wszystko dostepne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zwał jak zwał: ciasnawo lub przytulnie. Plastiki średnio trwałe. Do 150tyś super, a potem zaczyna być mocno widoczny przebieg.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
LPG bardzo obniża koszty. Ale niestety auto ma dosyć sporo drobnych usterek które 'wyrównuje koszty'.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ok
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są. Drobne usterki są. A to regularnie przepala się żarówka, a to klocki hamulcowe zaczynają piszczeć w połowie swojego życia tak, że i tak pojedziesz je wymienić. Czasem wywali jakiś błąd który nic nie powoduje ale i tak trzeba jechać go skasować. Tragedia nie ma ale szału też.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mamy kilka flotowych takich asterek, ale eksploatowanych bardzo przyzwoicie. Tak naprawdę w każdym padło w okolicach 70tyś turbo, każdy ma przejściowe problemy z LPG (zawory paliwowe dewastują działanie instalacji). Ale żadna nie skończyła nigdy na lawecie!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting