Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting
Coolvi,
10 miesięcy temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
98 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Mimo wszystko, to chyba karoseria jest największym pozytywnym zaskoczeniem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Przestrzegam przed manualną skrzynią M32.
4,0
Całokształt
Moim zdaniem Astra J Sports Tourer to auto optymalne. Jest przyjemne dla oka, ale nie wzbudza zazdrości, z 1.4 Turbo jest żwawe, ale lepiej się nim nie ścigać, jest ogólnie solidne, ale ma swoje bolączki, jest przestronne, ale jak na swój rozmiar mogłoby być jeszcze przestronniejsze. Słowem nie jest ideałem na 5 gwiazdek, ale też nie jest na tyle zawodne żeby dać mu zaledwie 3 gwiazdki.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.4 Turbo w wersji 140-konnej to dobry silnik. Gwarantuje wystarczającą moc żeby nie zamulać na drodze, nie pali dużo, lubi LPG (a nawet mógł wyjechać z nim z fabryki) i ogólnie jest to trwała jednostka, ale pod tym względem mogło być wyraźnie lepiej. Układ chłodniczy pracujący specyficznie w zakresie 105 do nawet 115 stopni katuje elementy z gumy i plastiku, do tego słynne problemy z odmą i chłodniczką oleju. Nie są to tragiczne w skutkach przypadłości, ale nie są to też usterki do usunięcia za grosze, a dotykają wielu egzemplarzy.
3,0
Skrzynia biegów
Słynna manualna przekładnia o oznaczeniu M32 niestety nie jest słynna z pozytywnych opinii. Co prawda w poprzednim samochodzie zdążyłem się przyzwyczaić do bliźniaczej skrzyni M20, a od 2013 roku nieco poprawiono konstrukcję M32, lecz każdego nieprzyzwyczajonego ostrzegam - nawet w zadbanych egzemplarzach ten manual nie zbiera pochwał za swoją pracę, a powszechnym problemem (głównie spowodowanym brakiem zaleceń odnośnie wymiany oleju w tej skrzyni i nieodpowiednią jego ilością) są rozpadające się łożyska.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest specyficznym kompromisem pomiędzy technicznym zaawansowaniem, a trwałością i kosztami eksploatacji. Konkretnie z przodu mamy kolumny McPhersona, a z tyłu rzadko spotykane rozwiązanie - belkę skrętną z drążkiem Watta. Moim zdaniem układ jezdy w Astrze J jest wystarczający. Nie zrobi wielkiego wrażenia, ale też nie jest zły.
4,0
Karoseria
Lakier (Carbon Flash) jest podatny na rysy, a spody drzwi lubią korodować. Poza tymi mankamentami w moim przekonaniu z karoseriami w Astrach J wszystko gra jak należy.
Komfort
2,0
Widoczność
Powiem tak: zdarzyło się już pare razy, że w ostatniej chwili zauważyłem pieszego. Myślę, że to wystarczający komentarz.
4,0
Ergonomia
Niestety, o fotelach AGR mogę co najwyżej pomarzyć, a szkoda, bo podobno są genialne, aczkolwiek nawet z podstawowymi fotelami jak na ten rocznik i ten segment jest bardzo dobrze. Ilość przycisków na konsoli centralnej przy pierwszym spotkaniu aż przytłacza, aczkolwiek można się szybko przywyczaić, a jak już się człowiek przyzwyczai to potem zaczyna doceniać łatwość obsługi radia, panelu klimatyzacji czy też konkretnych funkcji.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
2-strefowa automatyczna klimatyzacja jest godna polecenia, aczkolwiek miewa problemy z parą na szybach (szczególnie przy dużej wilgotności powietrza na dworze) i brakuje mi takich drobnostek jak regulacja co 0,5 stopnia czy też przycisk od synchronizowania temperatur.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sports Tourer to jednak kombi, więc pod względem przestronności wypada bardzo dobrze. Bagażnik ma minimalną pojemność 500 litrów, w kabinie nie jest ciasno, aczkolwiek jak na gabaryt tej krówki mogło być i tu i tu lepiej. Warto tutaj wspomnieć o świetnej praktyczności bagażnika; przemyślana roleta, haczyki na zakupy, wnęki czy też przygotowanie pod montaż siatki.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest na po prostu dobrym poziomie, jakość audio dla radia CD 400 jest z kolei wystarczająca dla kogoś niebędącego audiofilem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Astra J nie jest bezproblemowa, aczkolwiek jest samochodem pospolitym, raczej solidnym, części do niej są dostępne i raczej tanie, a i jest też dużo części zamiennych, także przyznaję w tej kategorii 4 gwiazdy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ludzie te auta nieraz chętnie kupują, więc naturalnie stosunek jakości do ceny nie będzie idealny, ale jak już się znajdzie fajny egzemplarz w dobrym stanie i odpowiedniej cenie to ma się dużo za relatywnie mało.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawet nie usterki, a drobiazgi potrafią te auta męczyć. Zmęczone dekory wnętrza, wyrobione regulacje podłokietników, sporadycznie niereagujące przyciski, błędy wyświetlacza panelu klimatyzacji. To tylko pare przykładów na co trzeba być przygotowanym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Może i Asia ma swoje bolączki, ale poważnych usterek nie miewa.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
[l/100km]