Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

Łukasz, 3 lata temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Inne : Bezawaryjność
4,0
Całokształt
Ponieważ każdy ma swoje, subiektywne odczucia w zależności od doświadczenia, miejsca zamieszkania i sposobu użytkowania auta to na wstępie kilka słów o sobie. Mieszkam w dużym mieście. Jazda to głównie dom, praca, dom ale zdarzają się także dłuższe wyjazdy (kibic i mecze wyjadowe:) Wcześniej jeździłem 150 KM dieslem. Astre posiadam od nowości i po ponad 4 latach eksploatacji i 75 tys nalotu mogę już coś więcej napisać o aucie. Pomimo, iż zdarzyłem się już do niej przyzwyczaić to nadal jak na nią patrzę bardzo mi się podoba (ale wiadomo wygląd to kwestia gustu). Generalnie nie żałuję zakupu i kupiłbym ją jeszcze raz. Bardzo udane auto ale posiada także swoje wady.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak wspomniałem wcześniej jeździłem 150KM dieslem a tutaj 120 KM w benzynie. Zdecydowanie czuć różnice. Nie jest to wyscigowiec ale na pewno nie będziemy zawalidrogą. Silnik do miasta w zupełności wystarcza. W trasie daje rade jednak zdarzają się sytuację, że trzeba przyspieszyć na autostradzie np. ze 140km/h bo jakiś cymbał w 3,0 tdi już Ci siedzi na zderzaku no i cymbał musi poczekać bo to trochę trwa. Do normalnej jazdy, dla przeciętnego Kowalskiego wystarczy ale dla osób z żyłką sportowca zdecydowanie nie. Za to nie bierze grama oleju. Od wymiany do wymiany. Może 1,4tsi VW jest szybszy, bardziej elastyczny ale 1,4t w Astrze jest zupełnie bezobsługowy. A to cenie najbardziej. Nie potrzebujesz banki oleju na wyjazd wakacyjny.
3,0
Skrzynia biegów
Najgorsza rzecz w tym aucie. Nie lubi ostrego traktowania. Wolno, ze sprzęgłem wciśniętym na maska w podłogę jest ok. Szczególnie zmiana z 1 na 2 - musi być wolno i dokładnie bo inaczej będzie lipa. Czasami przy szybkiej zmianie szukamy trójki. Skrzynia dla emerytów. Ale znowu dla przeciętnego kierowcy bez zapędów rajdowca może być aczkolwiek konkurencja jest o wiele lepsza.
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutu. Zawieszenie świetne, raczej twardo. 75 tys nalotu po polskich drogach a zawieszenie jeszcze fabryczne. Nic nie stuka, nic nie puka. W szoku jestem
5,0
Karoseria
Bardzo mi się podoba to auto. Lakier słaby ale to przypadłość wszystkich obecnie produkowanych aut. Odpryski od kamieni to już chyba standard w nowszych autach. Podobno nie rdzewieje ale trudno to ocenić w stosunkowo nowym samochodzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie OK ale przednie słupki ograniczają trochę widoczność. Trzeba bardzo uważać, szczególnie na pieszych. Już parę razy było blisko. Czujniki parkowania słabe. Niby już dźwięk ciągły a ja jeszcze mam pół metra. Trudno wyczuć a czujniki jeszcze bardziej utrudniają zadanie. Ale jako, że jeżdżę samochodami już ponad 20 lat problemu nie mam. Dla swiezaka może być problem.
4,0
Ergonomia
Bardzo fajny bagażnik z mnóstwem schowków, podwójna podłoga. Bagażnik super. W środku pomimo sporej liczby przycisków wszystko w zasadzie pod ręką. Tempomat w kierownicy a nie gdzieś na konsoli środkowej albo na kolumnie kierownicy. Fajny schowek w podłokietniku. Natomiast relingi dachowe to jakaś porażka. Osoba, która to wymyśliła powinna iść na emeryturę. Służą głównie do zbierania liści i nosków które bardzo trudno usunąć. Nawet myjka ciśnieniowa ma problem. Tragedia. Kolejna bardzo słabą rzeczą jest antena, która gubi zasieg nawet jak staniemy obok jakiegoś autokaru czy TIRa nie wspominając o tunelu czy parkingu podziemnym. Do wymiany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja, w porównaniu z dieslem to niebo a ziemia. Nawet w silne mrozy wystarczy wyjechać z osiedla, dosłownie 1 km i już wskazówka od temperatury drgnie. W dieslu zdarzało się, że dojechałem do pracy a wskazówka nadal leżała. Auto szybko się nagrzewa a i klima daje rade pomimo ciemnego koloru auta.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagażnik bardzo duży, miejsca z przodu wystarczająco a do szczuplakow nie należę. Z tyłu też ok, dwie osoby jadą komfortowo.
4,0
Wyciszenie
No nie jest to Bentley ale porównywalnie do innych benzyniaków w klasie. Przyjemnie i cicho do 140 km/h. Porównywalnie z Megane, którym też czasami jeżdżę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania żadne. Spalanie w mieście 8 litrów więc myślę standard w tej klasie. Trasa, może być 5,5l a może być 10l. Wszystko zależy od stylu jazdy. Po za tym bardzo fajna cena zakupu, bardzo popularne auto więc masa części zarówno oryginalnych jak i zamienników. Ja oprócz rzeczy eksploatacyjnych jeszcze niczego nie wymieniałem. Auto bezawaryjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma konkurencji, no może Tipo. Dacia jednak trochę bardziej prymitywna a np. Focus czy Leon sporo droższy nie mówiąc o 308 czy Golfie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dosłownie nic. Przez prawie 5 lat. Wymieniłem tylko antenę radia ale bardziej dla własnego komfortu, bo zanikał sygnał.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic i oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting