Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting
Sk,
9 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
Inne
4,0
Całokształt
Ogólnie oceniam autko bardzo dobrze. Chociaż zawsze mogłoby być lepiej. Największym minusem jest spalanie w mieście, które daje po kieszeni. Miało być 7,7, a jest przynajmniej o litr więcej, a przy krótszych odcinkach nawet 2 litry więcej. Brakuje mi kilku rozwiązań wewnątrz samochodu, ale była tylko taka wersja do kupienia, więc nie mam co narzekać. Bagażnik bardzo pojemny, a schowki pod podłogą bagażnika zmieściły wszystkie drobne rzeczy pałętające się po bagażniku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo fajnie, przyśpieszenie mimo znacznego ciężaru autka też jest dobre.
4,0
Skrzynia biegów
Przy mianie biegów z 1 na 2 trzeba na maksa docisnąć sprzęgło, gdyż w innym wypadku drugi bieg wchodzi z pewnym oporem.
5,0
Układ jezdny
Autko prowadzi się bardzo dobrze. Dobrze trzyma się drogi, a na wszelkich dziurach nie jest to jakoś specjalnie odczuwalne.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam żadnych zastrzeżeń co do widoczności. Dla mnie nie ma większej różnicy między tym , a poprzednim autem.
5,0
Ergonomia
Na początku wydawało mi się, że wszystkich przycisków jest za dużo, ale bardzo szybko się przyzwyczaiłem i teraz wszystko obsługuję bez problemu. Fotele są wygodne (wersja cosmo). Na głównym wyświetlaczu oprócz informacji o prędkości, spalaniu, przejechanym dystansie brakuje mi informacji o czasie spędzonym w podróży. Duża ilość schowków bardzo się przydaje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania jeszcze nie wypróbowałem, ale wentylacja działa wyśmienicie. Nawiew odczuwalny już na najniższym biegu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu. Z tyłu stosunkowo dużo miejsca, na pewno więcej niż w Skodzie Fabii.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre. Silnik słychać dopiero przy dużych prędkościach. Głośniejszy jest nawiew :)
Jedyny minus odkryty niedawno. Mata wyciszająca maskę silnika została pogryziona przez kunę. W serwisie się dowiedziałem, że co trzecie auto ma ten problem (widocznie zwierzakom smakuje gąbka tej maty). Auto od dołu nie jest zabudowane zbyt mocno, więc gryzonie mogą spokojnie gościć w samochodzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do ekonomiczności to mam dwie opinie. Na trasie super. Spalanie około 5,5l/100 przy prędkościach 90-110 km/h. Niestety w mieście nie wygląda to tak dobrze. Na początku 9-10l, obecnie 8-8,5l. Jeśli są krótkie trasy po mieście to lepiej iść pieszo. Średnie spalanie po 1000km jest do przyjęcia - 6,9l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu duży plus. Kupiłem wersję cosmo i dostałem upust ponad 20 tys. Jakość wykonania (skóra ekologiczna) bardzo dobra. Na razie nic nie trzeszczy. Samochód prezentuje się znakomicie i za tą cenę (68 tys.) nie było nic o porównywalnych parametrach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic nie było. Tej maty wyciszającej nie liczę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero i mam nadzieję, że tak pozostanie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
[l/100km]