Zalety:
- niezawodność
Wady:
- słaba elastyczność poniżej 2000 rpm
- głośna praca na zimno
- za słaby do tego samochodu (12s do setki)
4,0
Skrzynia biegów
Jedyną wadą mojego egzemplarza skrzyni jest fakt dziwnego haczenia/chrobotania przy włączaniu 2, 4 i 6 biegu. Serwis twierdzi, że wszystko jest ok...
4,0
Układ jezdny
Samochód sprawia wrażenie jakby był klasy średniej, prowadzi się masywnie i komfortowo. Wadą są słabe hamulce (nie działają "na dotyk", jak u konkurencji) i trochę słabe wspomaganie, no chyba że przy 225/50/17 to norma...
Komfort
3,0
Widoczność
Przedni lewy mikrosłupek naprawdę znacznie ogranicza widoczność - raz prawie potrąciłem przez to pieszego podczas skręcania w lewo na parkingu podziemnym. Lewoskręty często są przez to stresujące.
5,0
Ergonomia
Nie ma się do czego przyczepić - dla mnie mnogość przycisków jak w Boeingu to zaleta, bo do wielu funkcji jest dostęp jednym ruchem. Kwestia kilkudniowej nauki i przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok z wentylacją i ogrzewaniem. Tryb AUTO działa bezbłędnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu czujesz się jak w samochodzie klasę wyżej - szyba jest nawet mocniej wysunięta do przodu niż w Insignii. Stylistyka sprawia wrażenie, jakbyś był pilotem samolotu (skrzydłowe kształty wstawek, potężny kokpit z wieloma przyciskami i spory tunel z wieloma przyciskami na suficie).
Niestety - z tyłu, nie dość, że miejsca jest znacznie mniej niż w Astrze G, to jeszcze do tego kanapa jest tak twarda i niedopasowana, że naprawdę jest wrażenie, jakby się siedziało na ławce pod blokiem... Ten samochód się kompletnie nie nadaje do wygodnych podróży dla więcej niż 2 osób.
4,0
Wyciszenie
Jest naprawdę dobrze, nawet przy prędkościach rzędu 120-170 km/h słychać jedynie szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój egzemplarz jest służbowy, ale dotychczas w samochodzie nie wystąpiła żadna poważna usterka, a ceny przeglądów nie odbiegają od konkurencji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale jest wg mnie tylko w Skodzie, w Oplu jest dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeba było podkleić przednie nadkola, których wadliwe połączenie powodowało strzykanie przy prędkościach autostradowych. Przez 2 lata i 110 000 km - nic poza tym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 2 lata i 110 000 km - absolutnie nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
[l/100km]