Karoseria
: przestrzeń ładunkowa bagażnika, jest ogromny jak na ta klasę auta
5,0
Całokształt
1.6 benzyna 85KW, sedan, 5-biegowa skrzynia manualna. Wybór kupna był świadomy, poprzedzony "lekturą" na temat tego auta, jego wad i zalet. Powiem tak po 3 latach eksploatacji nie zawiodłem się. Chciałem kupić nowe auto, bez zbędnej elektroniki, ze sprawdzonym wolnossącym silnikiem benzynowym i skrzynią manualną , która nie haczy i jest pewna w odróżnieniu do 6-biegowej oferowanej w tym modelu z silnikiem 1.4. Auto jest ciężkie prawie 1,5t., silnik ma co robić , ale daje radę. Jak się ją pogoni jest ok. Ja założyłem wytłumienie maski silnika (od wersji wysokoprężnej) i pełną osłonę pod silnik, odczuwalnie wzrosło wyciszenie, szczególnie w jeździe autostradowej. To że słychać silnik (dźwięk stłumiony, typowe buczenie, a nie jazgot) wynika z tego że brakuje 6 biegu , mam starą c5 w 2.0 hdi przy 2,5 tys. obrotów na 5-ce jest 120km/h, w Oplu ta sama prędkość 3,3tys. obrotów. Silnik ożywa powyżej 4tys. Bagażnik ogromny jak na sedana, autko b. przyzwoicie wykończone, nie widać żadnych oszczędności jak np. w blaszance typu Peugeot 301. Ostatnio zrobiłem w 7 godzin trasę Szczecin- Białka Tatrzańska z 4 osobami i psem , nie byłem specjalnie zmęczony, a leciałem na tempomacie na S3 i A4 ok. 140 , spaliła 9 ltr. z box-em na dachu. Ogólnie wiedząc , co kupuję, nie mam zastrzeżeń, w tej klasie to jeden z lepszych wyborów, auto jest pancerne i to czuć (5 gwiazdek w NCAP). Gdybym za tą kasę ponownie podejmował decyzję o zakupie nowego samochodu, też wybrałbym tego Opla, a nie Fiata TIPO, czy Peugeota 301, lub bliźniaczego Citroena Elysee. Kupując model J w sedanie, porównywałem go do nowszego modelu K Astry i mam odczucie, że w K czuć już "oszczędzanie" producenta na wykończeniu, w J-tce nie ma się tego wrażenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
mógłby mieć ze 150 KM i miałby co robić przy masie prawie 1,5 t., ale z drugiej strony waga świadczy o tym, że nie oszczędzano na materiale jak w przypadku "japończyków"
5,0
Skrzynia biegów
chodzi płynnie tak jak powinna, 5-biegowa kompletnie bezawaryjna w użytkowaniu
5,0
Układ jezdny
wyczuwalny, nie jest gumowaty, taki jaki powinien być, Zawieszenie "sprężyste", ani za twarde , ani nie za miękkie
5,0
Karoseria
bardzo łada sylwetka, wygląd cieszy oko,
Komfort
5,0
Widoczność
bez uwag
4,0
Ergonomia
dla mnie ok, wszystko pod ręką
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa jak powinna, szału też nie ma
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu siedzi się trochę jak w BMW (to nie żart) - kokpit otacza kierowcę i pasażera, z tyłu mogłoby być więcej miejsca na nogi dla pasażerów.
4,0
Wyciszenie
powinni fabrycznie montować wygłuszenie maski silnika i osłony pod silnikiem, jest dużo ciszej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
części eksploatacyjne tanie i ogromny wybór, to jest zaleta tego typu aut.
5,0
Stosunek jakość/cena
super
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy przebiegu 15000km trudno wyrokować, na razie bez żadnych niespodzianek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w tej wersji jest ok.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
[l/100km]