Silnik
: Łatwy dostęp do silnika i akumulatora, co jest już niestety rzadkością w przypadku nowych pojazdów.
5,0
Całokształt
Rewelacyjna relacja jakość-cena. Wśród aut z salonu poza Fiatem Tipo nie ma tańszego kompaktu z automatem na rynku. Samochód ma ładną sylwetkę i jest wystarczająco duży dla 4-osobowej rodziny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 daje wystarczającą moc do spokojnej jazdy na trasie. Ale jest mało dynamiczny. Przy jeździe 100-120 km/h wszystko jest ok, ale przy 140 pracuje głośno, zaś przyspieszenie od 100 km/h wzwyż wymaga wciśnięcia gazu do dechy. Problemem jest też spalanie - przy 140 km/h to 9 litrów, w mieście nawet 9,5-10 (przy automacie, włączonej klimatyzacji oraz dynamicznej jeździe).
3,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów uczy pokory. Albo przyzwyczajamy się do powolnych przełożeń, albo spalanie wskakuje na 10 litrów. Słabszy element tego auta.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze się prowadzi na zakrętach, jest dość ciężkie więc w trasie mało rzuca wiatrem na autostradzie. Dobra skrętność przy parkowaniu, choć bez rewelacji.
Komfort
3,0
Widoczność
Słaba widoczność z przodu - przeszkadzają słupki przy przednich drzwiach. Trzeba bardzo uważać przy przejściach dla pieszych. Widoczność z tyłu tragiczna, bez czujników parkowania nie warto kupować tego auta.
3,0
Ergonomia
Podłokietnik dostępny tylko za dopłatą jest zwyczajnie za krótki - osoby o wzroście poniżej 1.75 opierając na nim prawą rękę nie dosięgną kierownicy. Schowek na okulary po stronie kierowcy za mały, by zmieścił się futerał. Poza tymi mankamentami jest ok.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna dwustrefowa klimatyzacja nie ma nawiewu na kanapę z tyłu! To są jaja. Duży minus.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę auta jest dobrze. Z przodu kierowca o wzroście 1.85 m siedzi wygodnie, z tyłu miejsca wystarczająco dla 2 osób (na 3 osoby jest za wąsko, zaś dla 3 dzieciaków na fotelikach praktycznie nie ma miejsca). Za to dość dużo przestrzeni nad głową pasażerów z przodu i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Zaskakująco dobre wyciszenie, problemy zaczynają się od 140 km/h i wtedy silnik wyje. No ale to nowe auto, trudno ocenić jak w starszych egzemplarzach zachowuje się zawieszenie i plastiki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani przy zakupie, ale dość paliwożerny. Spalanie nawet przy ekonomicznej jeździe w mieście (bez klimy, bez gwałtownego przyspieszenia) nie ma szans zejść poniżej 8.5 l. W trasie też bez rewelacji - ca. 7 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak pisałem na wstępie - w tej klasie są tylko 2 tańsze modele Dacii i Fiata. To ostatni rok produkcji tej Astry więc są dobre promocje. Za tą cenę trudno znaleźć coś lepszego. Za 60 tys. można dostać naprawdę dobrze wyposażone auto (u mnie: dwustrefowa klima, czujniki parkowania z tyłu, podłokietnik i automatyczna skrzynia biegów).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje, bo dopiero 6 tys. przebiegu. Jedynie odezwał się czujnik ciśnienia w oponach przy mrozie -25, ale po 10 minutach jazdy się wyłączył.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście nic, ale przy takim przebiegu to norma.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
[l/100km]