Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sedan

Kamil, ponad rok temu
Silnik 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 161 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2019 - Oceń swoje auto
3,79
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pozytywnie zaskoczyła mnie jakość materiałów i ogolny komfort. Auto w 2016 kosztowało nieznacznie więcej, niż auta segmentu B. Przy tym przyzwoicie wyposażone z silnikiem jednak słusznych rozmiarów i mocy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Gaz - często się coś z nim działo. Aso nie umieją serwisować - często po serwisie gazowym wyrzucało błędy
4,0
Całokształt
Samochód posiadałem nieco ponad 6 lat i właśnie został sprzedany. Ogólnie z samochodu byłem zadowolony. Negatywnie zaskoczył mnie już na samym początku swoją instalacją gazową, gdy w pierwszym miesiącu użytkowania był chyba z 3x w ASO. Później problem z instalacja wracał wielokrotnie. Raz zaczął uciekać płyn chłodniczy. Astra miała 24 miesiące gwarancji, a ta awaria trafiła się w 25 miesiącu. Jakiś element do gazu skorodował, przez który przepływał płyn chłodniczy. Później jeszcze jakaś drobna usterka - zepsuł się zamek klapy. Innym razem jakiś wąż strzelił i tu było już gorzej, bo dalej podróż mogła być kontynuowana jedynie na lawecie. W międzyczasie zepsuł się głośnik od strony kierowcy, raz zapiekły się hamulce jeszcze ma gwarancji w aucie które miało może 50 tys i zdarło prawie nowe klocki - tu w ogóle warto wspomnieć, że hamulce są niedostosowane do masy auta, wiec szybko padają klocki i tarcze.
Wrażenia
2,0
Silnik
Bardzo mieszane uczucia co do silnika. Niby bezobsługowy i był bezproblemowy. Rozrząd na łańcuchu i kultura pracy ok. Natomiast relatywnie paliwożerny. Na szczęście z lpg tak drogo nie wychodziło, ale gdy ktos kupuje do jazdy na benzynie - odradzam. Znowu wersja bez fabrycznego lpg podobno nie za bardzo nadają się do przerabiania. Zaś dynamika - hmmm. Nie wiem, czy to kwestia wagi auta, czy silnika, ale konkurencja w postaci vaga - z 1.4 również 140 KM potrafi wykręcać niższe spalanie i przyspieszenie 2s szybciej do 100 km/h! To naprawdę bardzo duża i odczuwalna różnica.
5,0
Skrzynia biegów
Tu akurat złego słowa nie powiem. Wiem, że opinie mają różne. Natomiast nigdy nie miałem najmniejszych problemów. Jedyna uwaga, nie jest to skrzynia sportowa i nie lubi, gdy ktoś chce szybko zmieniać biegi. Raczej spokojnie z bardzo delikatnym przejęciem przez „luz” i działa bardzo precyzyjnie, przełożenia przy tej mocy również dobrze dobrane.
4,0
Układ jezdny
W miarę komfortowe prowadzenie. Ciężko o odczucia z jazdy. Ot samochód. Znowu jakby pozbawiony tego aspektu sportowego, a nawet przenoszenia informacji dla kierowcy co się dzieje na zewnątrz i jakie są warunki na drodze. Po prostu Ty kieruj, auto jedzie względnie tam gdzie chcesz - oczywiście jeśli nie przesadzisz z prędkością na zakręcie, bo przy swojej takiej ogólnej otyłości ma dużą podsterowność. Do słodzonej spokojnej jazdy akceptowalne.
5,0
Karoseria
Wszystko ok. Brak jakiejkolwiek korozji. Fakt - przez dłuższy czas auto było garażowane, ale nie zawsze i tylko na noc. Unikałem stawania na trawie, co na osiedlach mnóstwo ludzi robi - później zdziwienie jak coś koroduje. Tu żadnych takich przygód.
Komfort
4,0
Widoczność
Też ogólnie ok. Wiadomo - jest to sedan, wiec ciężko porównywać z innym typem nadwozia. Ale naprawdę bardzo przyzwoicie. Z przodu dodatkowe małe boczne szybki zmniejszające martwą strefę, do tego właściwej wielkości lusterka - nie za małe, nie za duże.
5,0
Ergonomia
Bez żadnych zastrzeżeń. Znowu wiem, że mnóstwo „ekspertów” motoryzacyjnych z yt strasznie krytykowało auto za dużą ilość przycisków. Natomiast warto mieć na uwadze, że ci sami znafffcy dzisiaj krytykują auta z tabletami. Prawda jest taka, że Astra ma dużo przycisków, ale jak raz ogarniesz co gdzie, to przez cała eksploatacje auta robisz wszystko bez odrywania wzroku od drogi. Tempomat, radio, telefon w kierownicy - jest ok
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bez zastrzeżeń. I na tym kończą się plusy - przynajmniej mojego ex egzemplarza. Brak nawiewu na tył w sedanie segmentu c - trochę słabo. Ogólna wydajność klimatyzacji - jakaś porażka. Klima manualna jednostrefowa, ale nigdy - nawet jak auto miało rok czy dwa nie działała jakoś wybitnie. A też warto wspomnieć, że sedan ma mniejsza kabinę do chłodzenia, niż kombi, a nawet hb. Gdy były upały - zawsze na full. W ostatnim roku przy serwisie specjalnie zwróciłem na to szczególna uwagę - wg serwisu (nie aso) wszystko było ok i nawet czynnika nie brakowało. Jednak jak dla mnie wydajność bardzo przeciętna - niby działa, ale wakacje w ciepłym kraju… dramat
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie całkowicie ok, ale inna i żona nie należymy do wielkoludów. Szczupli i niewysocy. Znowu porównując do Octavii, to jednak tego miejsca z tyłu w astrze jest zdecydowanie mniej.
4,0
Wyciszenie
Jak ma tą klasę samochodu całkiem przyzwoite. Mocno ścięta szyba przednia też pomaga i przy 120-140 nie ma dramatu. Oczywiście oceniam względem klasy i ceny auta. Nie można tego porównywać, że np w Audi A4 sedan jest ciszej - dziwne, gdyby nie było. Natomiast wyciszenie astry całkiem przyzwoite.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Aso Opla naprawdę nie jest przesadnie drogie (względem vaga, czy Toyoty) wymiana oleju początkowo 250 zł, ostatnio 300-350 to naprawdę nie jakieś wielkie kwoty przy wspomnianych innych markach. Podobnie hamulce nie wychodzą drogo, a auto jest względnie bezawaryjne. Problem w tym, że wszystko zużywa się jakby szybciej, olej co 15 tys, hamulce szybko padają, a to mnoży koszty. I osobny wątek lpg, bo przecież tą wersje kupuje się ze względu na oszczędność. Natomiast przez LPG ten olej trzeba wymieniać co 15, a nie 30 tys jak w vagu. I oczywiście zaraz znawcy się rzucą, że olej to się co 8 tys wymienia - chcesz wymieniaj nawet co 100 km, podobnie płyn chłodniczy, hamulcowy itd Ja odnoszę się do np Octavii, które mamy w firmie. 300 tys bez większych problemów, a olej wymieniany co 30 tys, pasek rozrządu wcale - bo wg aso jest tzw dożywotni - znowu chcesz - wymieniaj co roku nawet rozrząd, ale doliczając ten olej co 8 tys, to przy przebiegu 30 tys rocznie za 10 lat uzbierasz na nowe auto :) W astrze pozornie jest tanio, ale diabeł tkwi w szczegółach. Przy nowym aucie tym bardziej. Kupisz pb / diesel - pierwszy przegląd techniczny po 3 latach, kolejny po 2. W lpg nie ma zmiłuj - nie dość, że droższy, to co rok. Do tego cały serwis gazowy co 15 tys jak i olej, częstsze wymiany świec. To wszystko powoduje, że nawet jak jazda na lpg wychodzi taniej, to nie jest to tak kolorowe jak przedstawiają to na yt monterzy instalacji. A do tego dochodzi wygoda użytkowania - a raczej jej brak. Masz diesla / pb, jedziesz na stacje - wybierasz dowolny dystrybutor, blokujesz pistolet i leje do pełna. Przy standardowych autach masz 800-1000 km zasięgu jeśli jeździsz oszczędnie. Tutaj na każdej stacji masz tylko maks 2 stanowiska (i też nie zawsze), do tego cały czas musisz trzymać guzik tankowania - tak w zimie przy -10 również, a tankowanie nie trwa 30 sekund
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za te pieniądze ten samochód naprawdę wyszedł ok. Jeszcze z gazem - trochę taniej niż inne opcje mimo uciążliwości i dodatkowych kosztów, o których wspomniałem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Względnie ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Względnie ok. Nic bardzo poważnego się nigdy nie wysypało. 1-2 napraw za ok 2 tys

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Sedan