Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sedan

Damian, 4 lata temu
Silnik 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2019 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1.4 140km - miasta się nie boi i trasy też
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Zawór gazu - ASO wie, producent wie i...nic. czyścić i naprawiać
5,0
Całokształt
Idealne auto na miasto, dla rodziny (choć to sedan, to bagażnik jest w miarę pojemny, ale minusem są siłowniki klapy wchodzące do jego środka i ograniczające pojemność) Dynamiczne, do jazdy po mieście w zupełności wystarczy, na autostradę też się nadaje, choć przy wyższych prędkościach brakuje kilku koni. Przy wyższych prędkościach szumi i to strasznie. Do 120km/h ok, ale potem to już tylko nauszniki :) Ogólna widoczność w porządku, ale słupki A - tragedia - wielokrotnie trzeba się wychylać aby przy skręcaniu nie przejechać pieszego lub rowerzysty. Ilość przestrzeni w środku - super, fotele - miejskie, typowo miejskie. Po trzech latach używania dają się we znaki. Minusy? Zapychający się notorycznie zawór gazu + problemy z cewką paliwową - przy moich przebiegach na pierdołach związanych z instalacją gazową spędziłem łącznie ok 32 dni (!) w serwisie. Ale to przy przebiegu 150.000km, więc użytkownik prywatny na pewno będzie miał mniej problemów. Serwis gazu co 15.000km, zwykły co 30.000km. Koszty serwisu - w porządku, bo z uwagi na częstotliwość przebywania w ASO mogło być gorzej :) Irytujący bluetooth - dla kogoś, kto często korzysta z zestawu głośnomówiącego - tragedia. Połączenie zrywane jest losowo i to dosłownie. Raz przejadę 600km i cały czas jestem połączony z telefonem a innym razem rozłącza po pierwszej rozmowie i trzeba restartować parowanie... Tragedia. Ciekawostką jest to, że turbina padła na 3 dni (!) przed końcem gwarancji, przy przebiegu ok. 135.000km - szczęście w nieszczęściu bo 6.000zł piechotą nie chodzi. Oprócz tego ŻADNYCH innych napraw. Auto godne polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, do miasta i w trasę ok. Jest się czym pościgać, myślałem, że będzie gorzej.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia, 6 bieg do oszczędnej jazdy.
5,0
Układ jezdny
Auto stabilnie zachowuje się na drodze, nie giba się na boki, przy większych prędkościach daje się opanować.
4,0
Karoseria
Sedan, ładny, mała Insignia. Minus za bardzo miękki lakier na zderzaku tylnym - odpryski po 7 dniach od odebrania auta
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki A! Za szerokie. Poza tym ok. Lusterka ok, widoczność do tyłu również. Przy cofaniu pomagają czujniki parkowania, choć do dziś nie wiem jak dokładnie działają i co "łapią"
5,0
Ergonomia
Nie lubię ekranów dotykowych, więc przerażająca niektórych mnogość przycisków, mi odpowiada. Mało tego, da się do tego bardzo szybko przyzwyczaić i docenić ich rozmieszczenie i przydatność.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest dziwnie. Klimatyzacja manualna - nawiew na 3 i temp. na minimum - chłodzi, chłodzi i ochłodzić nie może. Lekkie podwyższenie temperatury i zimno jak w lodówce. No prawie :) Minus za brak nawiewu w tunelu środkowym - chuchanie spod foteli przednich nie jest zbyt efektywne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer ok, z tyłu w porządku. Jeżeli wozisz 1 lub 2 foteliki dla dzieci z tyłu to szukaj większego auta.
3,0
Wyciszenie
W mieście ok, ale na trasie - polecam zakup peltorów. Szkoda - szumi, szumi i to bardzo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny ASO Białystok - w porządku. Ceny części zamiennych adekwatne do klasy auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z fabryczną instalacją gazową jest ok. Do tego jeszcze promocja za wyprzedaż rocznika i robi się naprawdę ciekawie. Choć w trasy lepiej jednak było zaopatrzyć się w kombi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza zapychającym się notorycznie zaworem gazu nic, absolutnie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Turbina skończyła się przy ok. 135.000km na 3 dni przed końcem gwarancji - zdziwienie ASO - becenne :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
15,50 zł
7,8
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sedan