Jestem zadowolony z auta. Chciałem koniecznie nowe auto z fabrycznym LPG około 120-150 hp(użytkowanie tańsze niż na benzynie i dieslu. A dodatkowo mniejsza ilość rzeczy które mogą się popsuć jak w ropniaku) więc miałem do wyboru albo Tipo z t jetem albo Astre.
Wybór padł na Opla ze względu na lepszy komfort i wyposażanie za określony budżet. Auto nadal produkowanie nie można wybrać roku produkcji 2018
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik przyjemny. Potrafi już od 1500 rpm ciągnąć przy małych prędkościach. Wcześniej jeździłem autem bez turbiny, więc tutaj elastyczność jest na plus. Trochę przypomina mojego starego diesla 1.9 tdi 116hp. W trasie jednak by sprawnie wyprzedzić na drodze krajowej trzeba zredukować najlepiej z 6stki na 4rke na której idzie do 160km/h). Dźwięk silnika ani przyjemny ani denerwujacy. Zużycie oleju jak narazie zerowe. Jak na tą moc nie ma rewelacji w przyszpieszeniu (masa 1470kg) ale jest ok. Wystarczająca do spokojnego wyprzedzania, ale nie jest to auto które wgniata w fotel. Szybko przełącza się na LPG komputer pokładowy pokazuje spalanie i zasięg zależnie od sposobu zasilania. Nie zauważa się że to auto na LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Słyszałem wiele złych opinii o m32. Jak na razie wszystko jest ok. Wrzuca się biegi przyjemnie. Ma śmieszny dźwięk przy wbijaniu biegów jakby kliknięcie w starym joysticku.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie ustawione na komfort. Akurat tego oczekuje, natomiast jak ktoś się spodziewa sportowych doznań to nie jest to dla niego. Dobrze wybiera nierówności i cicho pracuje
4,0
Karoseria
Linia B. Mi się podoba. Jest masywna więc fabryczne alusy 16stki wyglądają na małe. Projekt ma swoje lata i przydałyby się ledowe lampy z tyłu. Z przodu są. Dostęp do bagażnika jak to w sedanie jest średni. Ciężko wypakowac rzeczy w końca bagażnika. Wolałbym nadwozie jakie jak w octavi (niestety w 3jce brakuje benzyniakow które daje się bez problemu zagazowac).
Komfort
3,0
Widoczność
Sedan... Widoczność do tyłu zerowa gdyby nie czujniki parkowania to nie dałoby się zaparkować. Do przodu i boki ok. Fajnie wycieraczki przednie - czyszcza większą powierzchnię niż tradycyjne.
4,0
Ergonomia
B. Dużo przycisków na konsoli jest dla mnie plusem a nie minusem. Rozumiem dziennikarzy którzy mają auto na tydzień i im to przeszkadza. Natomiast dla osoby która jeździ autem codziennie obsługa staje się intuicyjna. Nie trzeba wchodzić w funkcję na dotykowym ekranie. Tutaj wystarczy jedno naciśnięcie i już mamy to co chcemy.
To co mogę się przyczepić to jakość plastiku na daszku zegarów i na rączkach drzwi (reszta jest ok) są B. Twarde i potrafią skrzypiec. Nie rozumiem jak mogli wykonać rączki drzwi z takiego materiału skoro reszta jest wykonana z miękkiego materiału. Wiadomo że często dotyka się tego plastiku przy otwieraniu i zamykaniu drzwi. Podejrzewam że jak auto będzie miało 10 lat to będzie wnętrze B. Skrzypiec. Radio działa B. Fajnie bez problemu łączy się z telefonem przez bluetooth.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie można się przyczepić. Dwustrefowa klima radzi sobie doskonale. Szybko robi się ciepło i zimno w aucie. Fajnie poprowadzone nadmuchy na boczne szyby pomagają odparowac.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy 180cm wzrostu spokojnie mieści się za mną osoba o podobnym wzroście. Da się bezproblemowo zamontować fotelik na isofixie tyłem do kierunku jazdy a z przodu osoba mojej postury usiądzie wygodnie. Co do isofixa - ktoś w Oplu nie pomyślał o wygodniejszym podpisaniu fotelika. Zdecydowanie wygodniej robi się to u konkurencji.
5,0
Wyciszenie
Tym przekonał mnie ten samochód do siebie. Spokojnie można jechać 150km/h i jedyne co słyszymy to odpływ wiatru po nadwoziu. Dziecko momentalnie usypia w samochodzie. Tu mam wrażenie że nie kupiłem compacta tylko auto o klasę wyżej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście 9-13 LPG w trasie prędkości autostradowe ok 10 a na krajowkach okolice 8. Taniej niż dieslem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jestem b. Zadowolony z zakupu. Jedynie co bym zmienił to nadwozie na lift hatchback lub kombi ze względu na dostęp do bagażnika (na koniec produkcji dostępny był tylko sedan).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypienie wnętrza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ledwie dotarte więc wszystko przed nami (4lata gwarancji)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
[l/100km]