Samochód kupiony w salonie jako fabrycznie nowy w kwietniu 2017. Niestety serwis pozwala wpisac 2015 dlatego tak wpisałem w nagłówku. Niestety z wadą fabryczną LPG, która dotyka wielu użytkowników, tzn brak automatycznego przełączania na lpg gdy na dworze zimno, pomimo że temp. Silnika 90st. Ja na szczęście trafiłem na dobry serwis gdzie usterķę usunięto. Okazał się wadliwy sterownik LPG. Wadą jest to, że z tego co na orum piszą LPG poza ASO ciężko naprawić. Czasem warto rdziej po prostu wymienić instalkę. Spalanie ok 7,5-8l lpg.
Wrażenia
4,0
Silnik
Poza opisaną w części ogólnej usterką lpg wszystko działa ok. Trochę tylko drażni długi czas rozgrzewania do przełączania na lpg, gdy zimno na dworze. Przy ok 0st to ok 3-4km, przy ej -10 to ok 10km. Ja przesiadłem się z diesla więc na początku auto dla mnie nie jechało. Teraz się przyzwyczaiłem i nauczyłem wykorzystywać wyższe obroty. Niestety do wyprzedzania trzeba zredukować, chyba że horyzont wolny
5,0
Skrzynia biegów
Co tu pisać o skrzyni, dla mnie precyzyjna, nic nie zgrzyta
5,0
Układ jezdny
W porządku. Przez masę auta czuć zakręty. Ale stabilnie się prowadzi, nawet przy wysokich v na autostradzie nie czuc mocno wiatru- tu chyba masa pomaga.
5,0
Karoseria
Ok, aczkolwiek podobno warto założyc chlapacze. Ja nie zakladalem.
Komfort
3,0
Widoczność
przy manewrowaniu slaba. Szczególnie tyl i przednie slupki tez ograniczaja. Oczywiscie czujniki z tylu przydatne.
5,0
Ergonomia
Po przyzwyczajeniu się jest wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok. mogłoby trochę szybciej wiać ciepłe ale nie jest źle.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tylu mogloby być więcej miejsca na długość. Regulacja foteli przód w bardzo dużym zakresie. Masakra bagażnik: niby duży ale mały wlot i nie zaladuje sie do pełna, bo ramiona od pokrywy potrzebują duuużo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Z tyłu glosniej niż z przodu ale i tak okay.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie na gwarancji wiec nie czuję usterek, których poza wspomnianym lpg na szczęście nie ma. Ceny serwisu umiarkowane: za przegląd po 15tkm (filtr lpg i olej) wyszlo 370. Roczny podobno ma byc ok 650.
4,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że za tą cenę naprawdę świetne autko. Gdybym kupował ponownie, wybrałbym chyba to samo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie tylko ten LPG na początku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
[l/100km]