Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sedan

schneiper, 7 lat temu
Silnik 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2019 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 1.4T, 140KM, LPG - bardzo dobre przyspieszenie, brak problemów z wyprzedzaniem, trasa 500 km (bez autostrad), prędkość 110-120 km/h (głownie tempomat) = spalanie ok. 7,7l/100 km (ok. 16,50 zł/100km...)
5,0
Całokształt
Przesiadłem się z nieco mniejszego samochodu, silnik 1.4, 75KM, instalacja LPG montowana we własnym zakresie. Szukałem samochodu większego, z dobrym, dość mocnym silnikiem (sporo km poza miastem na drogach krajowych) i - w związku z brakiem problemów z instalacją LPG w poprzednim samochodzie - fabryczną instalacją LPG. Wybór padł na Astrę IV - sprawdzony silnik (nie słyszałem o większych problemach), dobrze spasowany z LPG, dobre wyposażenie w cenie do 70.000 zł brutto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie najmocniejsza część tego samochodu. Przy tej masie silnik 1.4T i 140KM zdaje się być optymalne. Dodając do tego rewelacyjne wręcz spalanie LPG (ostatnia trasa - ok. 500 km, drogi krajowe i kilkadziesiąt km Ski, prędkość ok 110-120 km/h na tempomacie, dość częste wyprzedzanie - 7,7 l/100 km O.O). Przyznam, byłem w szoku, bo samochód nie był oszczędzany (Vmax ok. 190 km/h), więc nie była to "dziadziowa przejażdżka". Przy dzisiejszych cenach to ok... 16,50 zł/100 km. Spalanie w mieście do trochę inna bajka - ok. 10,5 - 11,8 l/100 km. Wynika to z kilku czynników - po pierwsze, co stanowi olbrzymią zaletę, LPG włącza się naprawdę szybko, po drugie samochód (z uwagi na masę) sporo spala przy przyspieszaniu, po trzecie - jeżdżę dość dynamicznie. Samochód przyspiesza bardzo dobrze, choć od "zera" idzie nieco gorzej niż "w locie" - ale wiadomo - turbina musi się nakręcić. Co do głośności, 1.4 musi mieć dość wysokie obroty, ale przy rozsądnej jeździe (ok.130-140 km/h) można bardzo komfortowo rozmawiać. PS: silnik zbiera ogólnie same dobre opinie i podobno jest wytrzymały.
4,0
Skrzynia biegów
Najbardziej irytująca część napędu... długie sprzęgło powoduje, że przy wysokich obrotach zmiana z 1 na 2 bieg często doprowadza do "tarcia". Jest coraz lepiej, więc myślę, że jest to kwestia dotarcia elementów (albo kierowcy :) ). Elastyczność jest bardzo dobra, choć optymalna do wyprzedzania jest 4ka - samochód zbiera się niesamowicie, a zakres biegu jest naprawdę dobry - do ok. 160-170 km/h. Na 5tce nie polecam wyprzedzać, 6tka tylko do jazdy na tempomacie (od ok. 100 km/h).
5,0
Układ jezdny
Zero uwag, bardzo dobrze trzyma zakręty. Wspomaganie kierownicy jest bardzo czułe i stałe - w trasie układ jest troszkę zbyt wrażliwy, ale to przypadłość dzisiejszych samochodów (zawsze lepiej mieć łatwiej przy parkowaniu). Póki co zero problemów z jakimikolwiek stukami, co prawda samochód jest "młodziutki", ale po wyjeździe z salonu czułem, że zawieszenie jest przyjemnie miękkie. Ale na szczęście nie jest zbyt miękkie do szybszej jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Na trasie - zero problemów, jednak w mieście widoczność jest znacznie ograniczona przez słupki. Ale ktoś mądrzejszy dobrze pomyślał o małych szybkach za słupkami. Co prawda nie wyobrażam sobie co można przez nie zobaczyć, ale to w sumie dobry znak - nie były, odpukać, do tej pory potrzebne :) Widoczność z tyłu przyzwoita, samochód posiada czujniki, więc nie ma problemów z parkowaniem - ot, widoczność jak w każdym innym sedanie :)
5,0
Ergonomia
Drugie po silniku najbardziej zasłużone 5 gwiazdek. Pierwszy samochód, w którym (mimo braku regulacji) odcinka lędźwiowego, nie odczuwam dyskomfortu po dłuższej jeździe. Duża ilość przycisków to dla mnie plusik - nie mam problemów ze znalezieniem opcji radia. Baaaardzo duża ilość schowków, na wszystko jest miejsce i nic nie wala się samopas. Poziom hałasu naprawdę bardzo dobry - na autostradzie można swobodnie rozmawiać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam klimatyzację dwustrefową. Co prawda wystarczyłaby jedno (praktycznie zawsze jeżdżę sam), ale kilka razy skorzystałem z różnych ustawień. Strefy rozdziela bardzo dobrze (ale oczywiście dla różnicy ok. 3 stopni C, należy zaprogramować ok. 6). Grzanie włącza się szybko (oczywiście jest to spowodowane niewielkim silnikiem benzynowym). Słyszałem o problemach z utratą mocy przy włączonej klimatyzacji, osobiście nic takiego nie zaobserwowałem. Klimatyzacja chłodzi (a w zimę suszy) bardzo szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie naprawdę solidny +. Jestem dość wysoki (1.83) a z uwagi na proporcjonalnie długie nogi :P muszę odsuwać znacznie fotel. Za mną zmieści się spokojnie osoba do ok. 1.75 i nie [będzie] narzekała nawet podczas długiej podróży. Dość powiedzieć, że oczywiście sam testowałem siedzenie "za sobą" i czuję, że przed 200 km bym nie płakał :) Z przodu na szerokość jest sporo miejsca, zmieścił się podłokietnik z którego korzystam. Wnętrze moim zdaniem należy do przestronnych.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Jedyny problem występuje przy mocnym przyspieszaniu (ok. 4-6 tys obrotów), ale trwa to przecież niedużo czasu. Przy stałej prędkości autostradowej nie ma problemów, można swobodnie rozmawiać. Przy wyższych prędkościach pomaga automatyczne zwiększanie głośności w radiu. Silnik przy obrotach do ok. 3 obrotów jest cichszy niż "otoczenie".
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory jedyne czynności związane z samochodem to mycie i lanie paliwa. Mycie jest przeciętne (bo samochód ma średnie wymiary :) ) a koszty paliwa są niskie (ok. 24 zł w mieście i 18 zł na trasie). Wiadomo jedynie, że przeglądy rejestracyjne trzeba robić co roku od nowości, a przeglądy są droższe o 60 zł. 60 zł zwraca się (w porównaniu z Pb) na 3/4 baku. Nie ma zatem póki co na co narzekać
5,0
Stosunek jakość/cena
68.800 zł brutto - tyle kosztowała Astra 1.4T LPG 140 KM. Wyposażenie nieco "ponadprzeciętne" - dzienne LEDy, automatyczne światła mijania, czujnik deszczu, klimatyzacja dwustrefowa, felgi alu, srebrne listwy przy szybach i kilka innych mniej/bardziej istotnych gadżetów. Najważniejsze jednak, że sama instalacja kosztowała ok. 2.000 zł (jak wiadomo za tę cenę można kupić instalację I generacji do TICO). Co więcej przy instalacji fabrycznej wzmocniony jest silnik - wydech i zawory, a sama instalacja jest doskonale spasowana. Myślę, że cena w porównaniu z innymi opcjami jest naprawdę bardzo dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5.000 km przebiegu - póki co brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
5.000 km przebiegu - póki co brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
15,50 zł
7,8
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sedan