Silnik jest rewelacyjny. 1.4 przy 140 KM robi dobrą robotę w mieście i na trasie.
5,0
Skrzynia biegów
Gładko i bezproblemowo.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się jak przyklejony do drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w sedanie jest przeciętna. Dosyć szerokie progi i słupki sprawiają, że czasami możemy nie zauważyć auta z boku lub po przekątnej.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, fotele kubełkowe wygodne jak fotel przed telewizorem. 1000 km w1 dzień i nawet nie poczułem, że jechałem samochodem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłby odrobinę szybciej przełączać się w inny tryb nawiewu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj jak na kompakt jest bardzo dobrze przy dwójce dorosłych ludzi i dziecku powyżej 6 roku życia. Z małym dzieckiem jest niestety za mało miejsca w bagażniku.
3,0
Wyciszenie
Dodatkowe wyciszenie w drzwiach byłoby mile widziane.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana oleju w serwisie to 199 PLN. Poza tym, żeby nie stracić gwarancji Opel każe wymieniać kilka bardziej lub mniej kosztownych drobiazgów co ok. 15000 km. Do tego dochodzą coroczne przeglądy auta, ale bez stacji diagnostycznej (czyli bez sensu) za ok 300-400 PLN. Jeśli komuś nie zależy na książce serwisowej uzupełnianej w ASO to polecam na własną rękę wymieniać olej i robić przeglądy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Astra nie ma konkurencji w tym przedziale cenowym.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj niestety kilka pierdółek się zdarza, trzeszczące zegary na desce rozdzielczej, nie działają dwa paski podgrzewania tylnej szyby, tutaj nasmarować dźwignię sprzęgła (bo skrzypi), to samo ze skrzynią biegów. To wszystko detale, ale denerwują w nowym samochodzie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
[l/100km]