Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sedan

Włodek, 7 lat temu
Silnik 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2019 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Adaptacyjne reflektory ksenonowe.
5,0
Całokształt
Bardzo ładny, zwracający uwagę kształt nadwozia. W moim przypadku Bardzo dobre wyposażenie - ksenony nawigacja, czujniki deszczu i świateł, tempomat. Chromowane ramki wokół szyb dodają szyku. Auto bardzo dobrze wyciszone jak na swoją klasę. Przy prędkościach 120 - 130 km.godz bardziej słychać szum powietrza i opon niż silnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na samym początku były problemy z wtryskami gazu, serwis jednak szybko nad tym zapanował. Od tamtego czasu zero problemów, silnik chodzi jak zegarek. Trochę mu brakuje mocy i momentu obrotowego. Żeby szybko wyprzedzić trzeba zredukować o co najmniej 2 biegi w dół.
3,0
Skrzynia biegów
Przełożenia są trochę za długie. Przy szybszych operacjach dźwignią zdarzają się zgrzyty, najczęściej między 2 a 3 biegiem. Poza tym nie zauważam problemów.
5,0
Układ jezdny
Ciche i skuteczne. Moja astra bardzo dobrze trzyma się drogi, nie słychać żadnych stuków i innych niepokojących odgłosów.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sedanie mogłoby być troszkę lepiej. Zdecydowanie brakuje wycieraczki tylnej szyby. Znakomicie spełniają swoje zadanie adaptacyjne reflektory ksenonowe. Dostosowują wiązkę światła do prędkości, warunków drogowych, a nawet do rodzaju drogi. Na krętych drogach światła "skręcają" doświetlając zakręty, na autostradzie świecą prosto i daleko. Tragiczna jest lampka cofania. Bardzo słabo świeci.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i w zasięgu ręki. Gąszcz przycisków na konsoli bardzo przydatny, gwarantuje bardzo szybki dostęp do funkcji obsługowych. Przyciski na kierownicy umieszczone są trochę za blisko koła.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na standardowych ustawieniach "auto" w wilgotne dni szyba przednia lubi parować. Wystarczy jednak włączyć klimatyzację lub nawiew na szybę i problem znika. Klimatyzację oceniam jako troszkę mało wydajną. W upalne dni dość długo trzeba czekać na schłodzenie auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie ma żadnego problemu. Przestrzeń z tyłu mogła by być troszkę dłuższa, ale jak na ten segment auta jest OK. Jednak podróż 3 osób na tylnej kanapie zalecam raczej na krótkich odcinkch.
5,0
Wyciszenie
Już wcześniej o tym pisałem. Jest bardzo dobre. Znacznie lepsze niż w moim poprzednim aucie - Octavia II
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dzięki fabrycznej instalacji LPG są rewelacyjnie niskie. Nie mogę ocenić kosztów przeglądów serwisowych, bo pierwszy duży dopiero będzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za bardzo dobrze wyposażone nowe auto zapłaciłem poniżej 70 tys zł. Wszelka konkurencja na podobnym poziomie wyposażenie zostaje daleko w tyle. No i mało kto oferuje LPG na starcie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na samym początku problemy z wtryskani gazu i zamkiem klapy bagażnika, potem już bez żadnych problemów. No ale to dopiero 24 tys przebiegu. Mam nadzieję, że tak będzie dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły do tej pory i mam nadzieję, że jeszcze długo tak pozostanie

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sedan 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
15,50 zł
7,8
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sedan