Bardzo ładny, zwracający uwagę kształt nadwozia. W moim przypadku Bardzo dobre wyposażenie - ksenony nawigacja, czujniki deszczu i świateł, tempomat. Chromowane ramki wokół szyb dodają szyku. Auto bardzo dobrze wyciszone jak na swoją klasę. Przy prędkościach 120 - 130 km.godz bardziej słychać szum powietrza i opon niż silnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na samym początku były problemy z wtryskami gazu, serwis jednak szybko nad tym zapanował. Od tamtego czasu zero problemów, silnik chodzi jak zegarek. Trochę mu brakuje mocy i momentu obrotowego. Żeby szybko wyprzedzić trzeba zredukować o co najmniej 2 biegi w dół.
3,0
Skrzynia biegów
Przełożenia są trochę za długie. Przy szybszych operacjach dźwignią zdarzają się zgrzyty, najczęściej między 2 a 3 biegiem. Poza tym nie zauważam problemów.
5,0
Układ jezdny
Ciche i skuteczne. Moja astra bardzo dobrze trzyma się drogi, nie słychać żadnych stuków i innych niepokojących odgłosów.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sedanie mogłoby być troszkę lepiej. Zdecydowanie brakuje wycieraczki tylnej szyby. Znakomicie spełniają swoje zadanie adaptacyjne reflektory ksenonowe. Dostosowują wiązkę światła do prędkości, warunków drogowych, a nawet do rodzaju drogi. Na krętych drogach światła "skręcają" doświetlając zakręty, na autostradzie świecą prosto i daleko. Tragiczna jest lampka cofania. Bardzo słabo świeci.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i w zasięgu ręki. Gąszcz przycisków na konsoli bardzo przydatny, gwarantuje bardzo szybki dostęp do funkcji obsługowych. Przyciski na kierownicy umieszczone są trochę za blisko koła.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na standardowych ustawieniach "auto" w wilgotne dni szyba przednia lubi parować. Wystarczy jednak włączyć klimatyzację lub nawiew na szybę i problem znika. Klimatyzację oceniam jako troszkę mało wydajną. W upalne dni dość długo trzeba czekać na schłodzenie auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie ma żadnego problemu. Przestrzeń z tyłu mogła by być troszkę dłuższa, ale jak na ten segment auta jest OK. Jednak podróż 3 osób na tylnej kanapie zalecam raczej na krótkich odcinkch.
5,0
Wyciszenie
Już wcześniej o tym pisałem. Jest bardzo dobre. Znacznie lepsze niż w moim poprzednim aucie - Octavia II
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dzięki fabrycznej instalacji LPG są rewelacyjnie niskie. Nie mogę ocenić kosztów przeglądów serwisowych, bo pierwszy duży dopiero będzie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za bardzo dobrze wyposażone nowe auto zapłaciłem poniżej 70 tys zł. Wszelka konkurencja na podobnym poziomie wyposażenie zostaje daleko w tyle. No i mało kto oferuje LPG na starcie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na samym początku problemy z wtryskani gazu i zamkiem klapy bagażnika, potem już bez żadnych problemów. No ale to dopiero 24 tys przebiegu. Mam nadzieję, że tak będzie dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły do tej pory i mam nadzieję, że jeszcze długo tak pozostanie
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
[l/100km]